۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۹
کد خبر: 868665

رئیس‌ پلیس ‌راهور فرماندهی‌انتظامی استان‌قم گفت: متاسفانه از ۸۶ مورد تصادف منجر به فوت در سال ۱۴۰۰ به ۱۱۲ فقره در سال ۱۴۰۱ رسیدیم که حاکی از افزایش ۳۰ درصدی تصادفات منجر به فوت در قم است.

افزایش ۳۰ درصدی تصادفات منجر به فوت در قم

به گزارش قدس آنلاین، هشتاد و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم ظهر امروز در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.

در این جلسه سرهنگ غلامرضاصدفی رئیس‌ پلیس ‌راهور فرماندهی‌انتظامی استان‌قم که به عنوان مهمان ویژه حضور داشت، با اشاره به برخی آمارها و اقدامات صورت گرفته پلیس راهور در سال گذشته گفت: در سال گذشته شهر قم از حیث تصادفات، با افزایش ۱۶ درصدی نسبت به سال گذشته روبرو بوده و طبق سامانه رخداد پلیس راهور، متاسفانه از ۸۶ مورد تصادف منجر به فوت در سال ۱۴۰۰ به ۱۱۲ فقره در سال ۱۴۰۱ رسیدیم  که حاکی از افزایش ۳۰ درصدی تصادفات منجر به فوت در استان است که با توجه به اینکه نگاه ها به سمت شهر قم ویژه هست، این آمارها در شان استان قم نیست.

رئیس پلیس راهور استان قم گفت: در سال گذشته ۵۳۲۲۷ فقره تصادف در استان رخ داده که طبق آمارها  ۳۷درصد  از این تصادفات به دلیل عدم توجه به جلو رانندگان است. تغییر مسیر ناگهانی یکی دیگر از دلایل تصادفات است که به سبب نامناسب بودن خط کشی خیابان‌ها و استاندارد نبودن معابر رخ می‌دهد و با اصلاح همین دو مورد می‌توان تا حدودی از حوادث پیرامون این موضوع جلوگیری کرد.

وی افزود: فقط با کنترل بلوار شهید حاج خداکرم و بلوار غدیر می‌توان ۲۵ درصد از تصادفات منجر به فوت را کاهش داد که امسال با نصب دوربین‌های کنترل سرعت و همچنین سرعت‌گیر، کاهش روند چشمگیر تصادفات را در این دو معبر داشته‌ایم و امید است با پیگیری جدی مسئولان درخصوص احداث کمربندی شهر، از تصادفات درشریان‌های ورودی شهر پیشگیری شود تا این آمار تصادفات در راه‌های ورودی شهر به حداقل برسد.

صدفی در ادامه گفت: برای جلوگیری از وقوع تصادفات پیشنهاد می‌کنیم به هوشمندسازی ترافیک شهری بیشتر اهمیت داده شود، و همچنین توقع می‌رود دستگاه‌ها برای فرهنگ‌سازی رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی بیشتر تلاش کنند تا ان‌شاءالله این آمار روند کاهشی پیدا کند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.