معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل محیط زیست استان زنجان گفت: ریزگردها عامل اصلی آلودگی هوای زنجان در فصل بهار است.

ریزگردها عامل اصلی آلودگی هوای زنجان است

به گزارش قدس آنلاین، مریم باقری  در مورد وضعیت هوای زنجان اظهار کرد: عمده آلودگی هوای زنجان در فصل بهار اتفاق می‌افتد که به دلیل شرایط سینوپتیک در کشورهای همسایه و از سمت جنوب غرب وارد کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه در فصل بهار جهت وزش باد از سمت غرب است، ابراز کرد: به همین دلیل استان زنجان نیز درگیر پدیده گرد و غبار می‌شود که وضعیت هوا را برای مردم به ویژه گروه‌های حساس ناسالم می‌کند.

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل محیط زیست استان زنجان ادامه داد: به دلیل خیزش گرد و غبار محلی که متأثر از منابع خارج استان (استان‌های همجوار) است، باعث افزایش غلظت آلاینده‌ها در هوا می‌شود.

وی در خصوص راهکارها برای کاهش آلودگی هوا با منشأ داخلی تصریح کرد: ایجاد پوشش گیاهی مناسب در سطح استان و در مناطق مستعد خیزش گرد و غبار، پایش مستمر واحدهای آلاینده به ویژه در روزهای آلودگی هوا، پایش معادن و تثبیت خاک از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

باقری افزود: در خصوص راهکارها برای کاهش آلودگی هوا با منشأ خارجی نیز باید در سطح ملی کانون‌های گرد و غبار شناسایی و در خصوص آن تصمیم‌گیری شود که این کار حتی به اتخاذ سیاست‌های بین‌المللی هم نیاز دارد.

وی در مورد سهم بخش‌های مختلف در آلودگی هوای زنجان بیان کرد: به صورت جداگانه صنعت، کشاورزی، خانگی و تجاری حدودا میزان مختلفی در انتشار آلایندگی ذرات معلق در هوا و co را دارند.

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل محیط زیست استان زنجان عنوان کرد: نیروگاه‌ها نیز بیشترین میزان انتشار آلایندگی را در میان چهار گروه خودرو-تجاری و خانگی-صنعت و کشاورزی-نیروگاه دارد.

وی در مورد آلودگی‌های الکترومغناطیسی نیز اظهار کرد: کارگروه‌های مرتبط در حال برگزاری است و در صورت شکایت مردمی از دکل‌های مخابراتی مستقر در سطح استان همراه با اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و علوم پزشکی بازدید انجام و نتیجه اعلام می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.