مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: پروژه انتقال ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب از دریای عمان به استان هم سال گذشته آغاز شد که امروز با قوت در حال انجام است و هدف اجرای این پروژه حل مشکل آب فولاد مبارکه نیست، بلکه حل مشکل آب صنعت اصفهان را به‌دنبال دارد .

 انتقال ۲۰۰میلیون متر مکعب آب دریای عمان به زایندرود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از   اصفهان ، محمد یاسر طیب نیا در جمع خبرنگاران با تاکید بر  رشد ۱۰ برابری سال گذشته در حوزه سرمایه گذاری نسبت به سال ۱۳۹۹ در فولاد مبارکه اظهار داشت: ۵.۸ میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه های مختلف زیرساختی و زنجیره ای در فولاد مبارکه تعریف شده است.

به گفته وی، ۲۰ درصد رشد و توسعه فولاد مبارکه در افق چشم انداز ۱۴۰۴ در راستای سرمایه گذاری‌ها و کسب و کارهای جدید و نوآورانه انجام خواهد شد.

طیب نیا با اشاره به پروژه های سرمایه گذاری در شرکت فولاد مبارکه ادامه داد: عملیات احداث نورد گرم فولاد مبارکه به‌عنوان یک ابر پروژه پس از ۱۰ سال بالاخره سال گذشته شروع شد و امروز طبق برنامه بیش از ۱۰ درصد پیشرفت دارد و تجهیزات و قطعات سنگین در خارج از کشور در حال ساخت است.

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: این مجموعه صنعتی در بین ۱۰۰ شرکت برتر کشور در جایگاه نخست از نظر سودآوری قرار دارد و در زمینه ایجاد ارزش افزوده هم در رتبه اول قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه خریداری پساب فاضلاب ۶ شهر دیگر در استان توسط فولاد مبارکه شروع شده، بیان کرد: در زمان حاضر نزدیک ۵۰ درصد از آب مورد نیاز فولاد مبارکه از طریق پساب و با بازچرخانی آب تامین می‌شود .

طیب نیا اظهار داشت: سال گذشته برداشت آب خام از رودخانه زاینده رود توسط این شرکت به حدود ۱۴ میلیون متر مکعب رسیده که بر اساس هدفگذاری ها تا سه سال آینده این برداشت ها به صفر می رسد.

وی افزود:سودآوری پایدار، افزایش رقابت پذیری، شفافیت و سلامت کسب و کار و توجه به جامعه پیرامونی از مهمترین ویژگی های فولاد مبارکه بعنوان یک بنگاه اقتصادی موفق محسوب می‌شود.

مدیرعامل فولاد مبارکه با اشاره به اینکه امروز بسیاری از صنایع با ظرفیت کمتر از ۳۰ درصد فعالیت می کنند گفت: نهضت استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود، نجات دهنده اقتصاد و صنعت کشور است.

مدیرعامل فولاد مبارکه اظهار داشت: تمرکز بر نوآوری و فناوری‌های نوین، جهت گیری دیگر این مجموعه صنعتی است که از نیمه دوم سال ۱۳۹۹ به‌طور جدی شروع شده و تبدیل شدن به یک صنعت سبز بعنوان جهت گیری پنجم فولاد مبارکه است.

وی تصریح کرد: امروز در تفکر بسیاری از مردم به‌واسطه موج صنعت ستیزی که توسط دشمنان دانا و بعضی از دوستان نادان راه اندازی شده، صنعت را مولد آلودگی و بسیاری از نابسامانی ها و مشکلات معرفی می‌کنند در حالیکه صنعت می تواند سراسر فایده برای بشر باشد به شرطی که این جهت گیری را در اهداف خود داشته باشد و نسبت به جامعه پیرامونی خود بی تفاوت نباشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.