مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: حس مسئولیت‌پذیری قومی را باید در جامعه احیا کنیم چراکه این مهم در کشورمان ضعیف و کمرنگ است.

مشاور رئیس‌جمهور:  حس مسئولیت‌پذیری قومی در کشور احیا شود/مسئله حجاب تنها مختص به جمهوری اسلامی نیست

به گزارش قدس آنلاین، ماموستا عبدالسلام کریمی، مشاور رئیس‌ جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی ظهر امروز در آئین تجلیل از مدرسان برتر استان کردستان که در سالن مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در این شهر برگزار شد، ضمن تبریک روز معلم و قدردانی از زحمات همه اساتید و عالمان اظهار داشت: معلمی به عنون شغل انبیاء قلمداد می‌شود. نخستین معلم عالم، حق تعالی است که تبعیت از فرموده‌های خداوند، پیامبر(ص) و قرآن ضروی است.

وی زحمات عالمان دینی در استان کردستان را قابل تقدیر دانست و گفت: علما باید این مهم را به جامعه القا و تبیین کنند که دین ما دین تشخیص است نه صرفا تکلیف و احساسات و باید نسبت به این واقعیت ایمان داشته و اقتضائات را رعایت کنیم.

مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با بیان اینکه متأسفانه احکام مربوط به زمان در حجره‌های علمی خالی بوده و باید واقعیات تبیین شود، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی از تبیین به عنوان یک جهاد نام برده، لذا باید دین اسلام را تبیین کرد.

وی بر ضرورت بصیرت‌افزایی و رعایت صداقت در انجام کارها تأکید کرد و افزود: نباید اجازه دهیم که فتنه‌ در جامعه ایجاد شود. حس مسئولیت‌پذیری قومی را باید احیا کنیم چراکه این مهم در کشورمان ضعیف و کمرنگ است. همه در برابر احیای دین مسئول بوده و شیعه و سنی ندارد.

کریمی در ادامه با تأکید بر اینکه مسئولان و عالمان دینی نقدپذیر و از نقد استقبال کنند، بیان کرد: روحانیون و ماموستایان نیز باید نقاد باشند و مشکلات مردمی را از مدیران مطالبه‌گری کنند.

وی با تأکید بر اینکه همه با هم بذرهای اختلاف را در کشور بخشکانیم نه اینکه بپرورانیم اظهار کرد: ریشه همه ما یکی است و اختلافات جزئی نباید باعث تفرقه میان اقوام و مذاهب اسلامی شود.

مشاور رئیس‌جمهور با درخواست اینکه روحانیون نباید در حاشیه، بلکه باید در بطن جامعه باشند، عنوان کرد: دستگاه‌های فرهنگی همچون ارشاد اسلامی و آموزش‌وپروش باید متبوع باشند نه تابع، انتظار می‌رود از ظرفیت عالمان دینی استفاده و عزت و حرمت این قشر زحمتکش حفظ شود.

وی با بیان اینکه نباید هیچ ماموستا و روحانی استان کردستان فاقد مسکن باشد، خاطرنشان کرد: مردان و زنان این دیار برای پیروزی انقلاب اسلامی زحمات و هزینه‌های زیادی کرده و از آن زمان تاکنون در مقابل هجمه‌های دشمنان ایستاده‌اند. باید از ظرفیت فارغ‌التحصیلان به ویژه بانوان در مسئولیت‌ها استفاده شود.

کریمی با یادآوری اینکه دید ما در کشور به زنان ابزاری نیست بلکه اسلامی و نباید تبعیض بین زن و مرد باشد، تأکید کرد: مسئله حجاب تنها مختص به جمهوری اسلامی نیست بلکه مسئله شریعت و خداست، بهانه دست دشمنان ندهیم، باید فلسفه رعایت حجاب برای جامعه بیان و تبیین شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.