سخنگوی کرملین امروز سه‌شنبه با اشاره به داده‌هایی که آمریکا از تلفات روسیه در جنگ اوکراین منتشر کرده، گفت ایالات متحده در این خصوص اطلاعی ندارد و این آمار و ارقام صرفا ساخته و پرداخته دست آمریکاست.

کرملین: آمریکا از تلفات نیروهای روس بی‌خبر است/ از میانجیگری واتیکان بی‌اطلاعیم

به گزارش قدس آنلاین؛ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اظهارات دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در حالی مطرح می‌شود که پیشتر چندین رسانه به نقل از جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا گزارش دادند که گفته می‌شود بیش از ۱۰۰ هزار سرباز روسیه در جریان عملیات نظامی در اوکراین کشته یا به شدت زخمی شده‌اند.

پسکوف گفت: با سحر و جادو و بیرون آوردن آمار و ارقام از کلاه شعبده‌بازی، واشنگتن نمی‌تواند آمار صحیحی ارائه کند. آنها چنین داده‌هایی را در اختیار ندارند و باید هم چنین برخوردی با آن کرد. باید فقط بر روی آن ارقامی تمرکز کرد که در موقعیت مناسبت توسط وزارت دفاع روسیه منتشر می‌شود.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین همچنین گفت که مسکو از ماموریت مخفی واتیکان برای یافتن راه‌حلی برای درگیری در اوکراین اطلاعی ندارد.

روز یکشنبه پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از سفر خود به مجارستان گفت که واتیکان در یک ماموریت مخفی برای حل مناقشه در اوکراین شرکت دارد و واتیکان زمانی که بحث عمومی شد، می‌تواند در مورد آن صحبت کند.

پسکوف اما به خبرنگاران گفت: نه. ما چیزی در این مورد نمی‌دانیم.

در همین حال سخنگوی کرملین در رابطه با رسیدن تسلیحات غرب و به ویژه آلمان به دست اوکراین گفت که آلمان نمی‌تواند تضمین کند که اوکراین از سلاح‌های ارائه شده توسط غرب برای حمله به روسیه استفاده نمی‌کند و اینکه کی‌یف در حال حاضر خاک روسیه را گلوله‌باران می‌کند.

روز دوشنبه اولاف شولتس، صدراعظم آلمان گفت که برلین هنگام ارائه حمایت نظامی از اوکراین از اقدامات یک‌جانبه خودداری خواهد کرد و در عین حال اطمینان حاصل می‌کند که سلاح‌های ارسال شده به کی‌یف برای حمله به خاک روسیه استفاده نشود.

پسکوف به خبرنگاران گفت: اولا، آلمان هیچ فرصتی برای نظارت بر این موضوع ندارد و این را می‌توان به صراحت گفت. دوما، تسلیحاتی که آلمانی‌ها به رژیم کی‌یف می‌دهند، همین حالا هم به خاک روسیه شلیک می‌شود، چون دونباس شامل مناطق روسیه است. مهمات به سمت اراضی روسیه شلیک می‌شود و هر روز بر دخالت مستقیم و غیرمستقیم آلمان در این درگیری افزوده می‌شود. البته صدراعظم آلمان باید از این کار دست بکشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.