پس از آنکه مردم متوجه شدند ساعت وزیر دفاع در نشست شورای امنیت روسیه زمان درستی را نشان نمی‌دهد، کرملین اعتراف کرد، نشست شورای امنیت روسیه درباره اوکراین از پیش ضبط شده بود.

نشست شورای امنیت درباره اوکراین از پیش ضبط شده بود

به گزارش قدس آنلاین، در میانه تنش‌ها بر سر اوکراین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نشست شورای امنیت را با حضور مقام‌های ارشد امنیتی کشور در کرملین روز دوشنبه برگزار کرد.

این نشست در ساعت ۱۷ به وقت مسکو برگزار شد؛ اما ساعت مچی سرگئی شویگو، وزیر دفاع که ۴۷ دقیقه پس از جلسه سخنرانی کرد، ساعت ۱۲ و ۴۷ دقیقه را نشان داد و این مساله باعث ایجاد گمانه زنی‌هایی درباره این مساله شد که آیا این نشست واقعا به صورت زنده برگزار شده یا از پیش ضبط شده بود.

اگرچه این نشست به صورت غیرمنتظره برگزار شد؛ اما کرملین اعلام نکرد که به صورت زنده است یا خیر.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز سه شنبه تایید کرد که این نشست از پیش ضبط شده بود.

وی همچنین تاکید کرد که پیش ضبط نشست‌ها امری غیر معمول نیست.

چند ساعت پس از این نشست، پوتین در یک سخنرانی اعلام کرد که روسیه استقلال دو منطقه در استان دونباس را به رسمیت می‌شناسد.

اواخر روز دوشنبه، روسیه نیروهایش را به دو منطقه لوهانسک و دونتسک در استان دونباس اعزام کرد و گفت که آنها برای صلح بانی در این مناطق مستقر می‌شوند.

این اقدام واکنش غرب را به دنبال داشت. کاخ سفید کمی پس از این اقدام، تحریم‌هایی را وضع کرد و انگلیس تایید کرد که نخستین بخش از تحریم‌ها را علیه روسیه وضع می‌کند. آلمان نیز گفت که برنامه‌های مربوط به خط لوله گازی نورد استریم ۲ را لغو خواهد کرد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.