استاندار کرمانشاه با تاکید بر تبیین مسئله حجاب و عفاف در جامعه، از راه اندازی ایستگاه های گفت و گوی حجاب در نقاط مختلف استان خبر داد.

استاندار کرمانشاه: ایستگاه‌های گفت و گوی "حجاب" در کرمانشاه راه اندازی می‌شود

به گزارش قدس انلاین،  محمدطیب صحرایی امروز (۱۲ اردیبهشت) در اولین جلسه قرارگاه حجاب و عفاف استان کرمانشاه، از حجاب و عفاف به عنوان یکی از اعتقادات مهم اسلامی یاد کرد و افزود: علاوه بر این، مسئله حجاب و عفاف یکی از الزامات قانونی کشور به شمار می رود.

وی با تاکید بر لزوم تقویت موضوعات اخلاقی و معنوی از جمله حجاب و عفاف در سطح جامعه، گفت: در همین راستا قرارگاه عفاف و حجاب راه اندازی شده تا دستگاه ها شرح وظایف خود را در این زمینه دقیق‌تر دانسته و آن را اجرایی کنند.

صحرایی با بیان اینکه اجرای طرح و برنامه در زمینه حجاب و عفاف بدون در نظر گرفتن نتایج آن کاری از پیش نمی برد، گفت: در بحث های مربوط به نسل جوان از جمله حجاب و عفاف، طرح های ما باید هدف محور باشد و نه صرفا برنامه محور.

وی افزود: اینکه فقط طرح و برنامه بدهیم و برایمان مهم نباشد که به نتیجه ختم می شود یا نه، کاری از پیش نمی برد و باید تنها طرح هایی اجرا شوند که بدانیم به نتایج مد نظرمان می‌رسیم.

صحرایی گفت: اینکه دستگاه ها فقط آمار بدهند که چقدر طرح اجرا کرده اند و رقابت سر اجرای بیشتر طرح ها باشد دردی دوا نمی کند و باید به دنبال طرح و برنامه اساسی باشیم و اگر هدف و نتیجه مهم باشد ممکن است حتی با اجرای یک طرح به هدف مدنظر برسیم.

استاندار کرمانشاه گفت: اینکه دستگاه ها در طرح و برنامه غرق شوند و جریانی دیگر کار خود را در جامعه پیش برده و حجاب و عفاف را در جامعه کمرنگ کند زنگ خطر است و باید برنامه ای دقیق در این زمینه تدوین شود.

صحرایی با تاکید بر لزوم مسئله تبیین حجاب و عفاف در جامعه در کنار امر به معروف و نهی از منکر گفت: متاسفانه برخی جوانان متوجه معروف بودن مسئله "حجاب" و یا واجب دینی بودن آن نیستند. وجود این نوع نگرش‌ها نشان می دهد که هنوز مسئله حجاب به خوبی در جامعه و بویژه برای نسل جوان تبیین نشده و در کنار بسیاری طرح ها و برنامه ها باید مسئله تبیین حجاب در جامعه در اولویت قرار گیرد و باید با جوانان دراین زمینه گفت و گو کرد.

وی افزود:در همین راستا ایستگاه های گفت و گوی "حجاب" باید در نقاط مختلف شهر راه اندازی شود و افرادی که آموزش دیده و آگاه هستند باید در این ایستگاه ها با جوانانی که نسبت به این مسئله آگاهی نداشته و اهمیت آن را به عنوان یک واجب دینی درک نکرده اند، در یک فضای صمیمی گفت و گو کنند.

وی افزود: این ایستگاه ها باید علاوه بر نقاط مختلف شهرها، در مدارس و دانشگاه ها هم راه اندازی شود تا مسئله حجاب به خوبی برای نسل جدید تبیین شود.

صحرایی گفت: لایه اول کار ما در بحث حجاب و عفاف باید مسئله تبیین باشد، اما در کنار آن باید توجه داشت حجاب یک الزام قانونی نیز در کشور است و همه ملزم به رعایت آن هستند و با هنجارشکنانی که اصرار بر ادامه کار خود دارند، طبق قانون برخورد خواهد شد.

استاندار کرمانشاه گفت: خوشبختانه استان کرمانشاه مردمانی غیور دارد که حجاب و عفاف برای آنها همیشه در اولویت بوده و تلاش داریم این فضای حجاب و عفاف حفظ و تقویت شود تا خانواده ها بتوانند در محیطی امن در جامعه حضور پیدا کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.