۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۲
کد خبر: 868993

اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در پی تقویت سامانه ناپایدار جوی فعال در سطح استان و به‌ ویژه در نیمه شمالی، اطلاعیه هشدار نارنجی صادر کرد.

هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی، فعالیت این سامانه بارشی و ناپایدار جوی از عصر امروز در این استان آغاز شده و تا روز جمعه ادامه دارد.

بر این اساس، طی این مدت برای برخی از نواحی مرکزی و همچنین شهرستانهای استان خراسان رضوی آبگرفتگی، ایجاد روان آب و در نواحی مستعد سیلاب پیش بینی می شود و همچنین فعالیت این سامانه به‌ طور قابل ملاحظه‌ای باعث کاهش دما و افزایش شدت وزش باد خواهد شد.

این اطلاعیه می افزاید: تشدید و افزایش حجم بارشهای رگباری از فردا چهارشنبه تا روز جمعه همراه با رعد وبرق در نواحی کوهستانی و مرتفع با احتمال صاعقه، بارش تگرگ، آبگرفتگی و ایجاد روان آب و در نواحی مستعد منجر به سیلاب می‌شود.

همچنین پیش‌بینی می‌شود بیشترین حجم بارش‌ها در شهرستانها و توابع قوچان، درگز، کلات نادری، نیشابور، فیروزه، چناران، گلبهار، جوین، جغتای، فریمان، ریوش، ارتفاعات و دامنه‌های هزار مسجد و بینالود، طرقبه- شاندیز رخ دهد.

بر اساس این اطلاعیه، در کلانشهر مشهد و به‌ ویژه ناحیه غرب و شمال غرب این شهر نیز در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری شاهد بارش باران خواهیم بود.

از سوی دیگر کاهش محسوس دما از عصر روز چهارشنبه تا صبح شنبه هفته آینده رخ می دهد، به طوریکه طی این مدت بیشترین دمای روزانه، بین ۱۰ تا ۱۲ درجه و کمترین دمای شبانه نیز بین هشت تا ۱۰ درجه سلسیوس پیش بینی شده است؛ دمای حداقل شبانه در شهرستانهای سردسیر نیز به کمتر از پنج درجه و در نواحی کوهستانی به حدود صفر درجه سلسیوس خواهد رسید.

در این مدت وزش باد شدید همراه با گرد و خاک، کاهش میدان دید، کاهش کیفیت هوا همراه با بروز خسارت را در بردارد.

اطلاعیه هواشناسی خراسان رضوی ضمن هشدار نسبت به عدم تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیلها ، نسبت به اتخاذ تمهیدات لازم در خصوص جلوگیری از خسارات ناشی از شدت وزش باد و همچنین خودداری از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی تاکید کرده است.

از سوی دیگر در این اطلاعیه خواسته شده است تا با توجه کاهش محسوس دما، تمهیدات لازم در خصوص جلوگیری از خسارات احتمالی به محصولات کشاورزی و باغی همچنین تنظیم دمای گلخانه‌ها، دامداری‌ها و مرغداری‌ها در نظر گرفته شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.