۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
کد خبر: 869210

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: باید برنامه‌ریزی به گونه‌ای باشد که اگر مراسم تشییع شهدای گمنام هم برگزار نشد مردم به‌صورت خودجوش در یادمان‌ها و نقاطی که میزبان شهدای گمنام هستند حضور پیدا کنند

تشییع پیکر شهدای گمنام به یک سنت تبدیل شده است
سردار کارگر

سردار بهمن کارگر که در هفتمین دوره بصیرت معاونین، روسای سازمان‌ها و مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که در مشهد برگزار شد، بیان کرد: در جنگ فرهنگی، ترکیبی و شناختی ضمن شناخت جنگ باید ابزار مقابله با آن را نیز بشناسیم. لازمه معرفی مستندگونه دفاع مقدس به جوانان و نوجوانان روایت و نگارش درست وقایع و تاریخ دفاع مقدس داست. فرمایشات و رهنمودهای فرمانده معظم کل قوا که همواره و در مناسبت‌های مختلف برای گروه‌ها و اقشار جامعه سخنرانی می‌کنند، چراغ راه است و مسیر را برای ما روشن می‌کند، که معظم‌له همواره به این مهم و جلوگیری از تحریف دفاع مقدس تاکید دارند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تأکید بر ضرورت استقامت برای حفظ ارزش‌ها و مبانی انقلاب اسلامی، موفقیت‌های جمهوری اسلامی را در عرصه‌های مختلف نشان از کارآمدی نظام دانست و افزود: دشمنان قوی‌تر شده‌اند و بالطبع برای رسیدن به اهداف خصمانه خود تلاش بیشتر می‌کنند اما نظام مقدس جمهوری اسلامی با عنایت خداوند و شهدای والامقام و رهبری داهیانۀ امامین انقلاب، همواره در مسیر خود پیروز بوده و توفیقات بسیاری داشته است.

سردار کارگر با بیان اینکه، نباید در مسیر تحقق اهداف، آرمان‌های ارزشمند انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و شهدا را فراموش کنیم خاطرنشان کرد: دشمن در رویکرد جدید خود، امید را در مردم هدف قرار داده و به‌دنبال القای ناامیدی نسبت به عملکرد ایران اسلامی در آحاد جامعه به خصوص نسل جوان است، در حالی نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه‌ها و حوزه‌های مختلف داخلی و بین‌المللی توفیقات بسیاری داشته که ساخت واکسن کرونا در شرایط تحریم، دستیابی به دانش و بومی‌سازی جدیدترین و مدرنترین تجهیزان و تسلیحات نظامی به‌ویژه در زمینۀ پهپادها از جمله این توفیقات است.

وی گفت: فرمانده معظم کل قوا محور اصلی دفاع مقدس را «عقلانیت» می‌دانند، برای همین در اجرای مأموریت‌ها عقلانیت باید محور و مورد توجه قرار گیرد.

سردار کارگر با تبیین اولویت‌های ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان‌ها در سال جاری، گفت: احداث و تکمیل مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس در مراکز استان‌هایی که فاقد مرکز فرهنگی و موزه هستند و تألیف کتاب، اولویت ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به شمار می‌روند.

وی یادآور شد: جشنواره‌های «انتخاب کتاب سال دفاع مقدس»، «شعر»، «ترنم فتح»، «یوسف» و «فانوس» از جمله جشنواره‌هایی هستند که به لطف خدا برگزاری آن‌ها به سنت تبدیل شده‌ است، لذا باید نسبت به تداوم برگزاری این جشنواره‌ها اهتمام ورزید.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه، تشییع پیکر شهدای گمنام در سالروز شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها که روز گرامیداشت شهدای گمنام نامگذاری شده نیز به یک سنت تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: باید برنامه‌ریزی به گونه‌ای باشد که اگر مراسم تشییع شهدای گمنام هم برگزار نشد مردم به‌صورت خودجوش در یادمان‌ها و نقاطی که میزبان شهدای گمنام هستند حضور پیدا کنند و این روز را گرامی بدارند.همچنین تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت که از سال ۱۳۹۹ و همزمان با چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس با حضور فرمانده معظم کل قوا آغاز شد نیز باید به عنوان یک سنت تداوم پیدا کند.

وی در پایان سخنان خود، تسریع در تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان‌ها، ارتقای سواد رسانه‌ای، استفاده از ظرفیت‌های استانی در راستای پیشبرد هرچه بهتر مأموریت‌ها، مولدسازی، حفظ بنای موزه‌ها و تلاش در عرصه فضای مجازی را در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس ضروری دانست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.