هیئت وزیران با پیشنهاد شورای عالی تأمین اجتماعی و وزارت کار برای افزایش حقوق بازنشستگان در چارچوب همان قانونی که برای افزایش حقوق کارگران پیش بینی شده بود، موافقت کرد.

با موافقت هیئت دولت؛ افزایش حقوق بازنشستگان در ۱۴۰۲ برابر با شاغلین شد

به گزارش قدس آنلاین، علی بهادری جهرمی با اعلام این خبر در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت، افزود: میزان افزایش حقوق بازنشستگان مشابه شاغلین خواهد بود.

سخنگوی دولت همچنین با بیان اینکه هیئت وزیران با هر چهار پیشنهاد شورای عالی استان‌ها به منظور حمایت بخش‌های غیرمتمرکز دولت در استان‌ها از این شوراها موافقت کرد، اظهار داشت: بنابر این مصوبات، بخش‌داری‌ها، فرمانداری‌ها و استان‌داری‌ها مکلف شدند در مواردی که شوراهای اسلامی نیازمند پشتیبانی باشند، در سقف امکانات خود این حمایت را به عمل آورند.

وی افزود: مصوبه دیگری به پیشنهاد معونت علمی، فناوری داشتیم که بنا بر آن دستگاه‌های اجرایی مختلف کشور را مجاز کرد تا بتوانند اموال امکانات و دارایی‌هایی که در اختیار دارند را به صورت امانی یا قراردادی در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهند تا بتوان از امکانات دولتی در جهت اقدامات علمی و آموزشی دانش‌بنیان استفاده بیشتری کرد.

بهادری جهرمی بیان کرد: بنا بر مصوبه دیگری، فهرست کالاهای اساسی که نرخ حقوق گمرکی آنها از ۴ درصد به ۱ درصد کاهش پیدا می‌کند به تصویب هییت وزیران رسید تا با این کاهش قیمت شاهد افزایش قیمت خاصی در این حوزه‌ها نباشیم.

سخنگوی دولت تاکید کرد: مصوبه دیگری که بنا به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه داشتیم این بود که فهرست کالاهای اساسی، دارو و شیرخشک اطفال که نرخ حقوق گمرکی آن‌ها از ۴ درصد به ۱ درصد در سال ۱۴۰۲ کاهش می‌یابد با موافقت هیئت وزیران همراه شد.

وی ادامه داد: درباره تجهیزات دارویی و سایر تجهیزات صنعتی هم مطابق مقرره دیگری بنا شد پیشنهاد نهایی بعد از تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت در دستور هیئت دولت قرار گیرد.

بهادری جهرمی اظهار کرد: موافقت هیئت وزیران با پیشنهاد شورای عالی تأمین اجتماعی و وزارت کار برای افزایش حقوق بازنشستگان را داشتیم که در چارچوب افزایش حقوقی که برای کارگران پیش‌بینی شده بود و مشابه آن، به هیئت وزیران ارائه شد و به صورت فوری در دستور کار قرار گرفت و با آن موافقت شد.

سخنگوی دولت در واکنش به اظهارات یکی از مدیران وزارت رفاه درباره فروش جزایر قشم و کیش، تصریح کرد: شهدا جان خود را فدای یک وجب خاک این کشور کردند و ما در خانه‌ها، خانواده‌ها، مدارس و هیئت‌ها یاد گرفتیم که بگوییم جانم فدای یک وجب خاک وطنم.

وی افزود: همه ما افتخار می‌کنیم که جانمان را فدای یک وجب خاک کشورمان در کیش و قشم و هرجای دیگر کنیم. هرکس مشکل اقتصادی یا مسئله‌ای دارد لطفاً از جیبش برای حل مشکل هزینه کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.