مورگان استنلی یک بانک سرمایه گذاری جهانی در آمریکا می‌گوید که به دلیل شرایط سخت اقتصادی حدود سه هزار شغل مرتبط با این موسسه را کاهش می‌دهد.

غول موسسات مالی آمریکا هزاران کارمند خود را اخراج می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، «مورگان استنلی»، غول موسسات مالی در ایالات متحده آمریکا، برای دومین بار در  ۶ ماه گذشته، قصد دارد حدود سه هزار شغل مربوط به این موسسه را در سه ماهه دوم سال جاری کاهش دهد.

این را یک منبع در مورگان استنلی بیان کرد که گفت: بسته شدن کُند معاملات و شرایط سخت اقتصادی، این بانک سرمایه‌گذاری را وادار می‌کند تا در خصوص تعداد کارمندان خود تجدید نظر کند.

این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که در سه ماه اخیر آن کارمزدها از واحد بانکداری سرمایه گذاری کاهش یافت که منجر به کاهش دو درصدی درآمد کل و رسیدن به ۱۴.۵ میلیارد دلار شد.

شارون یشایا، مدیر ارشد مالی مورگان استنلی، ماه گذشته گفته بود که با توجه به عدم اطمینان بازار و افزایش تورم، «مدیریت هزینه‌ها» یک اولویت است.

رویترز همچنین نوشته است در مدت اخیر بانک‌های سرمایه‌گذاری وال‌استریت با کاهش معاملات مواجه شده‌اند، زیرا سرمایه‌گذاران نسبت به بازارهای نوسان و افزایش سریع نرخ‌های بهره محتاط‌تر شدند.

عرضه‌های عمومی اولیه(IPO) نیز به‌طور پیش‌فرض متوقف شده‌اند، زیرا استارت‌آپ‌ها شروع به کار در بازار را تا زمانی که روحیه سرمایه‌گذاران بهبود یابد، به تاخیر انداخته‌اند. بر اساس داده‌های منتشر شده، حجم ادغام‌ها و تملک‌ها در سه ماهه اول نسبت به سال گذشته تقریباً نصف شده است.

جیمز گورمن، مدیر عامل مورگان استنلی، دسامبر گذشته گفت که این بانک مشاغل خود را در سراسر جهان کاهش خواهد داد؛ اما آماری در این خصوص ارائه نداد. این بانک تا پایان ماه مارس بیش از ۸۲ هزار کارمند داشت و با تعدیل نیرو تقریباً چهار درصد از کارکنان خود را از دست می دهد.

مورگان استنلی یک شرکت خدمات مالی آمریکایی است که از طریق شرکت‌های تابعه، محصولات و خدمات خود را به گروهی از مشتریان شامل شرکتها، دولتها، مؤسسات مالی و افراد حقیقی ارائه می‌کند. این بنگاه، یک شرکت مالی معتبر و دارای خدماتی در سطح جهانی است، که شرکت‌های تابعه، زیرمجموعه و فرعی فراوانی دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.