مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: موافقت اصولی یک هزار و ۹۵۰ جواز تاسیس در مجموعه صمت استان صادر شده که پیش‌بینی اشتغالزایی آنها ۳۱ هزار نفر و سرمایه‌گذاری ۶۷۸ هزار میلیارد ریال است.

صدور موافقت اصولی بیش از ۱۹۰۰ جواز تاسیس در کردستان/فاز اول ذوب‌آهن قروه شهریور امسال افتتاح می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، بختیار خلیقی ظهر امروز در نشست بررسی نرخ بیکاری ۱۴۰۱ کردستان اظهار کرد: در سال گذشته با بسیج همه امکانات و نیروها در سازمان صمت استان توانستیم به شعار تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین جامه عمل بپوشانیم.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته رشد ۸ درصدی در بخش صنعت و ۹ درصدی در بخش معدن ثبت کردیم و این نشان از تدوین یک برنامه‌ریزی جامع دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان تعداد کل واحدهای دانش‌بنیان در سطح استان را ۶۰ مورد عنوان کرد و گفت: ۳۸ مورد از این تعداد از طریق سازمان صمت استان مجوز فعالیت و بهره‌برداری دریافت کرده‌اند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه یک هزار و ۲۷ واحد صنعتی در استان مجوز فعالیت خود را از سازمان صمت گرفته‌اند، گفت: ۶۶۶ مورد از این تعداد فعال، ۱۹۸ مورد نیمه فعال و ۱۶۳ مورد غیرفعال هستند.

خلیقی اضافه کرد: به دنبال ایجاد نهضت احیای واحدهای راکد در استان، سال گذشته ۲۳ واحد راکد با هماهنگی شرکت شهرک‌های صنعتی فعال شد.

وی با اشاره به ایجاد ۱۵ هزار و ۸۳۴ فرصت شغلی در بخش صنعت استان، میانگین سرانه اشتغالزایی هر واحد صنعتی در کردستان را ۲۰ نفر اعلام کرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: کردستان سهم ۱.۴ درصدی از سرمایه‌گذاری بخش صنعت کشور دارد.

وی اضافه کرد: موافقت اصولی یک هزار و ۹۵۰ جواز تاسیس در مجموعه صمت استان صادر شده که پیش‌بینی اشتغالزایی آنها ۳۱ هزار نفر و سرمایه‌گذاری ۶۷۸ هزار میلیارد ریال است.

خلیقی افزود: طرح‌های پیشران با ۶ هزار و ۱۰۰ نفر اشتغالزایی در حال اجراست و امیدواریم زنجیره فولاد که از جمله این طرح‌هاست، در سال ۱۴۰۴ به مرحله نهایی برسد که منجر به اشتغالزایی ۴ هزار و ۳۰۰ نفر خواهد شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان عنوان کرد: ۳۵۶ پروانه بهره‌برداری معادن در استان صادر شده است که ۱۸۶ مورد فعال، ۳ مورد در حال تشخیص و ۱۶۷ مورد غیر فعال است.

به گفته خلیقی، بیشترین واحدهای معدنی غیرفعال استان بیشتر سنگ لاشه هستند که با توجه به راه‌اندازی نهضت مسکن، مترصد هستیم واحدهای غیرفعال هم فعال‌سازی شوند.

وی میزان اشتغالزایی حوزه معدن در استان کردستان را ۵ هزار و ۸۸ نفر اعلام کرد.

خلیقی گفت: بخش تجارت هم ۱۷۵ هزار اشتغال واقعی در کردستان را به خود اختصاص داده و در صنوف مختلف هم بیش از ۸۸ هزار شغل ایجاد شده است.

وی اذعان کرد: ۸۷ هزار نفر هم در شعاع ۲۰ کیلومتری نقطه صفر مرزی از مزایای کارت‌های مرزنشینی بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل صمت کردستان یادآوری کرد: سهم سازمان صمت استان در ایجاد فرصت‌های شغلی سال گذشته، ۹ هزار و ۸۲ نفر بود که ۱۰ هزار و ۱۲ نفر در سامانه ثبت کرده‌ایم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: سال گذشته با کمک دستگاه قضا چندین واحد مهم از جمله، ذوب آهن سابق قروه احیا شده است.

خلیقی افزود: این واحد تولیدی از سال ۹۱ غیرفعال بود که با ورود سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۱۵ میلیارد تومان این واحد را خریداری و در آخر شهریور فاز اول آن که تولید منگنز است به بهره‌برداری می‌رسد و فازهای بعدی نیز به ترتیب زمان‌بندی آغاز می‌شودکه اشتغال ۲ هزار نفر برای آن پیش‌بینی شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.