نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: باید از شهید عباسعلی سلیمانی درس اخلاق، تواضع، خدمت به مردم و تحکیم وحدت بگیریم و ایشان را الگوی خود قرار داده و راهشان را ادامه دهیم.

روایت امام جمعه زاهدان از تلاش آیت‌الله سلیمانی برای برای تحکیم وحدت

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله مصطفی محامی در ‌مراسم بزرگداشت آیت‌الله شهید عباسعلی سلیمانی که با حضور فرزندان آن شهید و اقشار مختلف مردم در محل مصلی «قدس» شهر زاهدان برگزار شد, ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت آیت‌الله سلیمانی به خانواده ایشان و عموم مردم استان اظهار داشت: شهید عباسعلی سلیمانی مزد یک عمر خدمت در راه دین، تبلیغ معارف اسلامی و خدمت خالصانه به مردم را با شهادت گرفت.

امام جمعه زاهدان با اشاره به آیه ۲۶ سوره یس افزود: "یَا لَیْتَ قَوْمِی یَعْلَمُونَ بِمَا غَفَرَ لِی رَبِّی وَجَعَلَنِی مِنَ الْمُکْرَمِینَ" ای کاش قوم من می‏‌دانستند که پروردگارم چگونه مرا مورد تکریم قرار داد.

وی با اشاره به آیه ۱۶۹ سوره آل عمران بیان داشت: وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ(ای پیامبر هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند), ادامه داد: دستیابی به مقام شهادت توسط شهید سلیمانی عامل کمال ایشان و باعث تسلی دل خانواده، مردم و بازماندگان بود اما از جهتی دیگر باید به یکدیگر تسلیت بگوییم چرا که جامعه ما شخصیت ارزشمندی را به سادگی از دست داد و این برای جامعه مایه خسارت است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان بیان داشت: توفیق حضور در مراسم تشییع پیکر شهید آیت‌الله عباسعلی سلیمانی حاصل شد و اقشار مختلف مردم نیز حضور گسترده‌ای در مراسم تشییع، تدفین و گرامیداشت ایشان داشتند.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: ما باید تلاش کنیم و ادامه دهنده راه شهدا باشیم تا خداوند نیز لطف خود را شامل حال ما کند.

وی با اشاره حدیثی از امام صادق(ع) عنوان کرد: "یا عِبادی الصِّدِّیقینَ، تَنَعَّموا بِعِبادَتی فی الدُّنیا؛ فإنَّکم تَتَنَعَّمون بِها فی الآخِرَةِ" خداوند متعال فرموده است ای بندگان راستین من در دنیا از نعمت بندگی من برخوردار شوید زیرا که در آخرت به سبب آن متنعّم می‌شد.

وی گفت: مردم اخلاق، پشتکار، سخنوری، تواضع و مردم‌داری شهید آیت‌الله سلیمانی را مشاهده کردند و همین امر سبب شد تا توفیق شهادت پیدا کنند.

امام جمعه زاهدان اضافه کرد: این دنیا کشتزار ماست و هرچه اینجا میکاریم در قیامت نیز برداشت می‌کنیم پس تا می‌توانیم باید عمر خود را صرف خدا، دین خدا و مردم کنیم.

آیت‌الله محامی تصریح کرد: باید از شهید عباسعلی سلیمانی درس اخلاق، تواضع، خدمت به مردم و تحکیم وحدت بگیریم و ایشان را الگوی خود قرار داده و راهشان را ادامه دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان ضمن قدردانی از حضور فرزندان شهید آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در این مراسم اظهار داشت: انشالله که خداوند توفیق حاصل کند تا بتوانیم راه شهدا را ادامه داده و از زندگی شهدا درس بگیریم.

همچنین در پایان این مراسم جواد سلیمانی فرزند شهید آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نیز ضمن قدردانی از ابراز همدردی اقشار مختلف مردم سیستان و بلوچستان عنوان کرد: شهید آیت‌الله عباسعلی سلیمانی تمام عمر خود را در راه خدمت به مردم صرف کرده و شهادت مزد تلاشهای ایشان بود.

لازم به ذکر است سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز از حاضران در این مراسم بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.