کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری جوی که از روز سه شنبه خراسان رضوی را فرا گرفته است تا فردا بعدازظهر در استان ادامه خواهد داشت.

تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری جوی در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، زهرا آهنگرزاده اظهار کرد: کماکان با ادامه فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری هوا در استان، انتظار می رود در ساعات بعدازظهر امروز، پنجشنبه تا ظهر فردا بارش باران تقویت شود که طی این بازه زمانی باید از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها خودداری شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: طی این مدت حجم بارش ها در خراسان رضوی به ویژه در نواحی شمالی، مرکزی و ارتفاعات و دامنه هزار مسجد و بینالود را شاهد هستیم و این بارش ها به شکل رگبار، رعد و برق و در نواحی کوهستانی با احتمال وقوع ساعقه و در برخی مناطق بارش تگرگ است.

وی ادامه داد: با توجه به حجم بارش ها طی این بازه زمانی، آبگرفتگی و روان آب در برخی نواحی مرکزی خراسان رضوی سیلاب پیش بینی می‌شود.

آهنگرزاده بیان کرد: همچنین وزش باد شدید در برخی مناطق استان همراه با گرد و خاک، کاهش دید و بروز خسارت پیش بینی خواهد شد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی افزود: روند کاهش دما در خراسان رضوی تا صبح شنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت و دمای هوا طی این بازه زمانی بیش از هفت درجه کاهش می یابد.

وی ادامه داد: طی این بازه زمانی اتخاذ تمهیدات لازم در خصوص جلوگیری از خسارات ناشی از شدت وزش باد و همچنین خودداری از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی مورد تاکید است.

آهنگرزاده بیان کرد: همچنین توصیه می شود با توجه به کاهش محسوس دما، تمهیدات لازم در خصوص جلوگیری از خسارات احتمالی به محصولات کشاورزی و باغی همچنین تنظیم دمای گلخانه‌ها، دامداری‌ها و مرغداری‌ها در نظر گرفته شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین ۱۵ تا ۲۳ درجه سلسیوس بالای صفر در نوسان بود که بیشینه دمای هوای امروز مشهد ۲۲ درجه سلسیوس و کمینه دمای هوای امشب مشهد با کاهش پنج درجه ای به ۱۰ درجه سلسیوس می‌رسد.

وی افزود: فریمان با کمینه دمای هوای هشت درجه سلسیوس و مه ولات با بیشینه دمای هوای ۳۲ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

آهنگرزاده ادامه داد: همچنین طی این بازه زمانی بیشترین شدت وزش باد از شهرستان‌ بجستان با ۹۴ کیلومتر در ساعت بوده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی اظهار داشت: طی شبانه روز گذشته از هشت ایستگاه هواشناسی شهرستان های قوچان، سبزوار، گلمکان، مشهد،نیشابور، گناباد، درگز و کلات بارندگی ثبت و گزارش شده است.

وی افزود: بیشترین بارش باران به ترتیب در شهرستان های درگز و کلات با ۳.۸ دهم میلیمتر و ۳.۶ دهم میلیمتر ثبت شده است.

آهنگرزاده ادامه داد: میزان بارندگی طی این بازه زمانی در ایستگاه فرودگاهی مشهد ۰.۴ دهم میلیمتر بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.