دادستان کرمان گفت: ۱۰ درصد جمعیت استان کرمان را اتباع بیگانه تشکیل می‌دهند و ۲۳ درصد سرقت‌های استان در ۴۰ روزه ابتدای سال از سوی اتباع بیگانه انجام شده است.

سهم ۲۳ درصدی اتباع بیگانه از سرقت‌های استان کرمان

به گزارش قدس آنلاین،  مهدی بخشی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان صبح امروز در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با موضوع سرقت با بیان اینکه در راستای پیشگیری از وقوع جرم سرقت باید بر اساس اولویت‌بندی اقدام شود، اظهار داشت: بر این اساس برخورد متناسب و ویژه با سرقت‌های انجام شده از سوی اتباع بیگانه، پیشگیری از سرقت کابل و سیم و پیشگیری از سرقت منزل به عنوان اولویت‌های اصلی و سه گانه دستگاه قضایی و فراجا در استان کرمان تعیین شده است.

وی با بیان اینکه از مجموع سرقت‌های انجام شده در ۴۰ روز ابتدای سال جاری، ۲۴ درصد آنها مربوط به سرقت سیم و کابل و ۱۳ درصد مربوط به سرقت منزل بوده است، گفت: با توجه به اینکه ۱۰ درصد جمعیت استان را اتباع بیگانه تشکیل می‌دهند، ۲۳ درصد از سرقت‌های استان در ۴۰ روزه ابتدای سال جاری از سوی اتباع بیگانه انجام شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با اشاره به اینکه به منظور مقابله قانونی با این پدیده، برخورد متناسب و ویژه با جرایم این حوزه در دستور کار قرار گرفته است، افزود: راه‌اندازی کمپ کبوترخان در کاهش سرقت‌ها بسیار موثر خواهد بود و در این راستا قول مساعدی از سوی مجموعه اجرایی استان داده شده که باید در اجرای آن تسریع شود، زیرا با انتقال معتادان متجاهر به این کمپ و نگهداری و درمان این افراد بر اساس چارچوب‌های علمی و قانونی می‌توان زمینه اصلاح آنها را فراهم کرده و از تکرار جرم توسط این افراد پیشگیری کرد.

وی تصریح کرد: بسیاری از دستگاه‌ها در پیشگیری از سرقت وظایفی را بر عهده دارند، اما فراجا و دستگاه قضایی در این زمینه احساس تنهایی می‌کنند، اگر چه ما وظیفه خود را ترک نمی‌کنیم و با قاطعیت به اقدامات خود ادامه می‌دهیم، اما انتظار است که دستگاه‌های مربوطه نیز به وظایف قانونی خود عمل کنند.

سردار عبدالرضا ناظری، فرمانده انتظامی استان کرمان نیز در این جلسه، با بیان اینکه در فروردین‌ماه سال جاری در کشور در حوزه فراوانی سرقت جایگاه نهم و براساس نرخ جرم به جمعیت رتبه ۱۱ را داریم، اظهار داشت: دایره رسیدگی به پرونده‌های راکد راه‌اندازی و پرونده‌های سرقت با حساسیت ویژه‌ای در دست رسیدگی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه مرکز پایش و کنترل هوشمند مجرمان در کشور در حال راه‌اندازی است، تاکید کرد: این سامانه در استان کرمان نیز راه‌اندازی خواهد شد و بر این اساس اشراف کامل به مجرمان صورت خواهد گرفت.

فرمانده انتظامی استان کرمان برخورد قاطع با مالخرها را مورد تاکید قرار داد و گفت: راه‌اندازی یگان حفاظت در ادارات برق می‌تواند زمینه گشت‌زنی‌های مستمر و برخورد گروه‌های ضربت با سرقت‌های سیم برق در زمان ارتکاب جرم را فراهم آورد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.