رییس اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش با اعلام اینکه طرح پاکسازی سواحل این جزیره اجرا می‌شود، گفت: این طرح در شش ایستگاه جهت ترویج اعتلای فرهنگ حفظ محیط زیست و جلب مشارکت گردشگران و ساکنان در راستای ارتقاء سطح بهداشت اجرا می شود.

ایستگاه‌های پاکسازی سواحل در کیش مشخص شد

به گزارش قدس آنلاین،  مریم محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام اینکه طرح پاکسازی سواحل جزیره کیش روز جمعه / پانزدهم اردیبهشت/ اجرا می‌شود،‌ افزود: مناطق سیمرغ، میکا، دامون، حریره، کلبه هور و اسکله تفریحی،‌ ۶ ایستگاه در نظر گرفته شده برای اجرای طرح پاکسازی سواحل است.

وی با بیان اینکه طرح پاکسازی سواحل در ایستگاه سیمرغ محدوده ساحل دریا و همجوار اسکله مارینا از ساعت ۱۵ تا ۱۸ با مشارکت شرکت مارین دریای کیش اجرا می‌شود، ادامه داد: همچنین پاکسازی ایستگاه میکا واقع در پلاژ آقایان و پاکسازی محدوده شمال و جنوب ساحل از ساعت ۱۶ تا ۱۸ با مشارکت شرکت‌های «پارس میکا» و «میتاکیش» انجام خواهد شد.

رییس اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش اضافه کرد: ایستگاه دامون نیز از ساعت ۱۶ تا ۱۸ با مشارکت انجمن «کارآفرینان و سرمایه‌گذاران» و «کیش کلاب» سومین ایستگاه در نظر گرفته شده در این طرح است.

وی با اعلام اینکه از ساعت ۹ تا ۱۱ با مشارکت شرکت «گشت و گذار آسان کیش» ایستگاه حریره محدوده شهر تاریخی و ساحل پاکسازی می‌شود،‌ گفت:‌ کلبه هور محدوده مجسمه نگهبان دریا و ساحل به عنوان پنجمین ایستگاه از ساعت ۹ تا ۱۱ با مشارکت «جامعه بازاریان» و «بازرگانان کیش» پاکسازی خواهد شد.

محمدی، اسکله تفریحی را ششمین ایستگاه در نظر گرفته شده برای اجرای طرح پاکسازی ساحل اعلام کرد که از ساعت ۱۵ تا ۱۸ با مشارکت «جامعه کلوپ داران دریایی کیش» و «دوستداران محیط زیست» اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه سرویس‌های ایاب ذهاب برای انتقال دوست داران طبیعت به ایستگاه‌های مشخص شده،‌ تامین شده است، اظهار کرد: سرویس ایاب و ذهاب از میادین اصلی به سمت ایستگاه‌های پاکسازی از سوی شرکت عمران، آب و خدمات شهری کیش مهیا شده و در همین راستا خدمات لازم به دوست داران طبیعت ارائه خواهد شد.

رییس اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش همچنین به مراسم اهدا جوایز نیز در حاشیه اجرای این برنامه اشاره کرد و افزود: مراسم اهدای جوایز ویژه و تقدیر از اسپانسرهای طرح پاکسازی از ساعت ۱۸ در اسکله بزرگ تفریحی آغاز می‌شود.

 این طرح با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش، شرکت عمران، آب و خدمات، همیاری فعالان بخش خصوصی، تشکل های صنفی، ارگان‌ها، سازمان‌ها و نهادهای مستقر در منطقه، بر اساس جدول زمان بندی اعلام شده،‌ اجرایی می‌شود.

جزیره کیش یکی از بزرگ‌ترین مناطق امن گونه‌های آبزیست و پرندگان بومی و مهاجر است که برخی از آنها در لیست گونه‌های در معرض خطر انقراض و یا حمایت شده هستند که وجود زباله‌های پلاستیکی می‌تواند منجر به مرگ مستقیم و یا غیر مستقیم این پرندگان زیبا و کم نظیر شود.

ایستگاه‌های پاکسازی سواحل در کیش مشخص شد

لاک پشت‌های پوزه عقابی یکی دیگر از گونه‌های ارزشمند و در خطر انقراضی هستند که از اواخر اسفند تا اواسط خرداد برای تخمگذاری خود را به سواحل کیش می‌رسانند و وجود زباله در سواحل می‌تواند علاوه بر ایجاد مشکل برای تخمگذاری،‌ منجر به در تله افتادن نوزادان لاک پشت و مرگ آن‌ها شود.

کیش همواره در پاکیزگی طبیعت نام آور بوده و در همین راستا سازمان منطقه آزاد ماکو با همدلی کیشوندان، گردشگران، سرمایه گذاران، بازاریان و فعالان اجتماعی و اقتصادی در تلاش است تا این مزیت کیش را برای همیشه حفظ کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.