مدیریت بحران استانداری مازندران در اطلاعیه اعلام کرد که با توجه به بالا آمدن سطح آب و احتمال طغیان رودخانه بابلرود شهروندان تا عادی شدن وضعیت در بلوار ساحلی و حاشیه این رودخانه توقف وتردد کنند.

هشدار مدیریت بحران مازندران در ارتباط با طغیان بابلرود

به گزارش قدس آنلاین، در این اطلاعیه آمده است که از شهروندان محترم تقاضا می‌شود از هرگونه تردد و توقف درحاشیه رودخانه بابلرود تا عادی شدن وضعیت خودداری کرده و از ساکنین این مناطق نیز درخواست می شود از توقف خودروها در محل های پرخطر که امکان آبگرفتگی دارد خودداری نمایند.
بابلسر اگر چه یکی از ۱۵ شهرستان ساحلی مازندران به شمار می رود، ولی به خاطر گسترش طولی در ساحل خزر و در اختیار داشتن چشم اندازهای زییا از دریا، بیشترین تعداد گردشگران ورودی به مازندران را هر ساله جذب می کند.
یکی از دلایل جذابیت بابلسر عبور رودخانه " بابلرود " از میان این شهر است که به دلیل دارا بودن امکانات رفاهی همچون قایق های تفریحی، زیپ لاین و چایخانه های همجوار با این رودخانه، در بین شهرهای مازندران شهره است و از این شهر به عنوان نگین گردشگری مرکز و شرق مازندران نام می برند.

هشدار مدیریت بحران مازندران در ارتباط با طغیان بابلرود

با گذشت ۴۵ روز از فصل بهار و در حالی که اردیبهشت ماه به نیمه راه رسید، بارش برف در روستاهای مناطق بالادست مازندران مردم را غافلگیر کرد و خوشحالی آنان را به همراه داشت.

هم اکنون بارش برف در روستای فیل‌بند از توابع بخش بندپی بابل و همچنین جواهرده رامسر در حال باریدن است و ارتفاع برف در این مناطق به سه تا چهار سانتی‌متر می‌رسد.
هواشناسی مازندران با اشاره به شکل گیری جریانات خنک شمالی و عبور متناوب امواج در تراز میانی جو، پیش‌بینی کرده بود که با فعال شدن موج دوم سامانه بارشی از عصر چهارشنبه تا اواخر روز پنجشنبه، بارش باران مناطق مختلف استان را فرا خواهد گرفت و این بارش‌ها در مناطق کوهستانی به‌ویژه در روستاهایی با بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ متر ارتفاع، دور از انتظار نخواهد بود.
هواشناسی مازندران با اشاره به خروج سامانه بارشی از امشب، پیش‌بینی کرد که با گرم‌تر شدن هوا در چند روز آینده بویژه در روز یکشنبه، میانگین دمای هوای این استان به ۳۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر برسد.
هواشناسی پیش‌بینی کرد با افزایش ناپایداری‌های جوی مازندران در طی امروز، شهروندان در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای شاهد بارش باران و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز شاهد بارش برف خواهند بود.
طبق پیش‌بینی هواشناسی، با خروج سامانه بارشی از شامگاه پنجشنبه، شرایط جوی مازندران از فردا تا روز یکشنبه پایدار و دمای هوا نیز روند افزایشی را در پیش خواهد گرفت.
جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی نشان می‌دهد که با گرم‌تر شدن هوا، میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی مازندران از ۱۵ تا ۱۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در طی امروز با چند درجه افزایش در روز یکشنبه بین ۲۷ تا ۳۱ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.
میانیگن دمای هوا در مناطق غربی مازندران نیز از ۱۴ تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری با چند درجه افزایش در روز یکشنبه به ۲۴ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می رسد.
مناطق کوهستانی و ارتفاعات مازندران نیز همانند شهرهای ساحلی و جلگه‌ای در طی این مدت شاهد افزایش نسبی دما خواهند بود بگونه‌ای که میانگین دمای هوای این مناطق نیز از ۶ تا ۱۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری با چندین درجه افزایش در روز یکشنبه به ۲۲ تا ۲۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد رسید.
هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، ابری و خنک، در ارتفاعات مه آلود همراه با بارش باران و برف، وزش باد و احتمال رعد و برق و از اواخر شب با کاهش ناپایداری پیش بینی کرده است.
شرایط جوی مازندران از روز جمعه تا یکشنبه هفته آینده صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما و از شامگاه یکشنبه با افزایش ابر در ارتفاعات غربی با رگبار پراکنده باران و وزش باد و در روز دوشنبه نیز نیمه ابری تا ابری همراه با کاهش دما، وزش باد و با بارش پراکنده باران همراه خواهد بود.

هشدار مدیریت بحران مازندران در ارتباط با طغیان بابلرود

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.