استاندار خراسان رضوی گفت: نقش جامعه فرهنگیان در تبیین و هدایت جامعه بسیار حائز اهمیت است.

نقش معلمان در تبیین و هدایت جامعه بسیار حائز اهمیت است

به گزارش قدس خراسان، یعقوبعلی نظری امروز در مراسم تجلیل از معلمان نمونه استان با بیان اینکه معلمان در ترسیم میدان‌ها و واقعیاتی که در کشور مطرح است، نقش اساسی دارند، اظهار کرد: نقش جامعه فرهنگیان در تبیین و هدایت جامعه بسیار حائز اهمیت است. آموزش و پرورش در جهاد تبیین و آشکار کردن واقعیات در جامعه نقش بسزایی دارند.

استاندار خراسان رضوی ضمن ابراز تأسف از مشکلات اخیر که در حوزه بی‌حرمتی به حجاب برای جامعه بانوان اسلامی به وجود آمده، آن را حربه دشمنان علیه نظام دانست و تصریح کرد: حجاب یک نیاز است و محدودیت محسوب نمی‌شود بلکه این نوع حجاب اسلامی برای مصونیت است تا از گزندها در امان باشیم. حجاب برای مرد و زن به یک اندازه نیاز است.

وی ادامه داد: این حجاب که مایه آرامش در جامعه بانوان است؛ امروز چگونه دستاویز دشمنان نظام قرار گرفته و ما باید چگونه با این پدیده مواجه شویم؟ نقش معلمان در تبیین و هدایت جامعه بسیار حائز اهمیت است. با اتکا به خون شهدایی همچون شهید مطهری و شهید سلیمانی می‌توانیم بر مشکلات موجود پیروز شویم اما این مشکلات میدان امتحانی برای همه ماست تا سنجیده شویم در برابر مشکلات تا مشخص شود چه اندازه مقاوم هستیم.

نظری با بیان اینکه معلمان در ترسیم میدان‌ها و واقعیاتی که در کشور مطرح است نقش اساسی دارند، گفت: نقش جامعه فرهنگیان در تبیین و هدایت جامعه بسیار حائز اهمیت است. آموزش و پرورش در جهاد تبیین و آشکار کردن واقعیات در جامعه نقش بسزایی دارد.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: نظام مقدس اسلامی مفتخر به تلاش و شکوه بزرگ‌مردانی همچون شهید مطهری است که انقلاب و تفکر انقلابی را بستر و زمینه‌خواه رشد و شکوفایی کشور کرده‌اند.

وی با اشاره به مسائل و مشکلات قبل از انقلاب و ضروریت شکوفایی انقلاب اسلامی افزود: نباید فراموش کنیم که در قرون ۱۹ و ۲۰ جهان بشریت با سرعت به سمت دیکتاتوری بزک‌شده پیش می‌رفت. بشریت در مسیر نهادینه شدن یک دیکتاتوری جهانی قرار داشت و ظهور انقلاب اسلامی یک ضروریت محسوب می‌شد.

نظری بیان کرد: وقتی که بازمی‌گردیم به آن مقطع، شاهد هستیم در حوزه سیاسی اسیر دیکتاتوری بودیم که با پوشش و بزک سازمان‌های ملل طراحی شده بود. در بعد امنیتی نیز سازمان‌هایی تشکیل شد تحت عنوان‌ها و پیمان‌های متفاوتی که غیر از یک دیکتاتوری نظامی سلطه‌گر چیزی از آن استنباط نمی‌شود.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نیز اسیر همین دیکتاتوری بودیم و امروز متأسفانه در حوزه اقتصادی اسیر دیکتاتوری دلار و دنیای سرمایه‌داری شده‌ایم که باید تحولی در این زمینه ایجاد شود.

وی در بخشی دیگر از سخنانش به ظهور اسلام ناب از دل انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب هم اسلام وجود داشت اما هنر امام راحل در این بود که قدرت شناخت و معرفت اسلام را طراحی کند و با این مدیریت انقلاب اسلامی از این گنج استخراج شد.

نظری اضافه کرد: در برهه‌های بعدی این استخراج نیاز به هدایت و توسعه داشت و اندیشه انقلاب اسلامی با مدیریت امام راحل و توسط استاد مطهری شکوفا شد و ترویج پیدا کرد.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: خیلی مهم است که ما موفقیت‌های این کشور و جامعه را که در ارتباط با انقلاب است و در مقابله با استکبار و دیکتاتوری جهانی تلاش کرده‌اند را قدر بدانیم و واقعیت امر را درک کنیم. نباید سرگرم روزمرگی شویم و نگاه عمیق و درک واقعی از مسائل را فراموش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان نظام اسلامی چند سال اخیر به شدت تلاش کردند که تحریم‌ها را به حداکثر برسانند و نظام را تضعیف کنند اما ما باید هوشیار باشیم و در میدان دشمنان بازی نکنیم و با حمایت کالاهای تحریم شده، از دشمنان دفاع نکنیم.

نظری بیان کرد: برای حل مسائل اقتصادی باید به همان فرمول‌های انقلابی تکیه کنیم و سازوکارها را فراهم کنیم؛ همچنین از تحریم‌ها و تهدیدهای پوشالی دشمنان ترس نداشته باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.