نماینده ولی فقیه در استان سمنان شهید حمیدرضا الداغی که در جریان دفاع از یک بانوی جوان در برابر اراذل و اوباش به شهادت رسید را به عنوان الگوی غیرت برای جامعه خواند.

امام جمعه سمنان: شهید حمیدرضا الداغی الگوی غیرت است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان، با اشاره به اینکه اگر غیرت در جامعه حاکم باشد کسی مرتکب عمل منافی عفت نخواهد شد اظهار داست: اینکه یک جوان با غیرتمندی صحنه ای را می بیند و به دفاع از ناموس خود می‌پردازد؛ از روی غیرت انسانی و دینی او و باعث غرور و افتخار است.

وی افزود: شهید الداغی درحالی که کسی او را تشویق (به مقابله با اراذل و اوباش در دفاع از آن زن جوان) هم نمی کند وارد عرصه ای می شود که او را به عنوان الگوی غیرت بدل کرده است و ما افتخار به این شهدا می کنیم.

امام جمعه سمنان، امام حسین (ع) را مقصد و مجسمه غیرتمندی دانست و اضافه کرد: شهید والا مقام حمیدرضا الداغی نیز  با تأسی از امام حسین (ع) برای دفاع ناموس خود جانش را فدا کرد.

 مطیعی با اشاره به اهمیت و جایگاه رفیع غیرت دینی و تعصبی که کورکورانه نباشد در آموزه‌های دینی بیان کرد: اسطوره شدن نام شهید حمیدرضا الداغی ثابت کرد غیرت در جامعه وجود دارد و حرکت این شهید درس بزرگی برای بزرگ و کوچک در جامعه ماست.

وی با بیان اینکه برخی خیال می کنند غیرت دینی از بین رفته است عنوان کرد: اقدام ناشی از تعصب و غیرت دینی شهید الداغی درس زندگی ما و زندگی همه بزرگان است ومردم نیز غیرت دینی را ارج می‌نهند و دیدیم که مردم از استان های مختلف در مراسم تشییع شهید الداغی به عنوان نماد غیرت دینی شرکت کردند.

خطیب نماز جمعه سمنان با بیان اینکه غیرت دینی مصداق‌های مختلف دارد؛ دفاع از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی و فعالیت کارگران در خط مقدم عرصه تولید را نمونه‌هایی از غیرت دانست و افزود: غیرت دینی و انسانی و وطنی کارگران ما باعث می شود که با وجود همه کمبودها به امر تولید مبادرت می ورزند.

 مطیعی افزود: بانوانی که غیرتمندانه حجاب را رعایت می کنند؛ این اقدام آنان نشان از غیرت دینی است و امروز نیازمندیم غیرت دینی را بالا ببریم.

وی با اشاره به شهادت شهیدان علی علی حسینی و جمال شبستانی در حادثه انفجار انبار آمادگاه سپاه ناحیه دامغان، به حضور پرشور مردم در آیین تشییع و بزرگ‍داشت شهیدان والامقام اشاره و از حضور گسترده مردم شهیدپرور دامغان در این مراسم‌ها قدردانی کرد.

امام جمعه سمنان از کارگران و معلمان به عنوان سرمایه‌های نظام جمهوری اسلامی نام برد و با بیان اینکه اقتدار نظام وابسته به کار این دو قشر است تصریح کرد: کارگران پایه رشد تولید هستند و امروز مطالباتی دارند که باید برآورده شود.

 مطیعی با اشاره به دیدار اخیر خود با جامعه کارگری در استان سمنان عنوان کرد: برخی مطالبات کارگران مانند عقب افتادن حقوق و دستمزد آنان وابسته به تحریم نیست و صاحبان صنایع توجه داشته باشند که به وقت دادن حقوق کارگران باعث برکت کار می شود. صمیمیت و همدلی بین کارگر و کارفرما بسیار ارزنده و قابل قدردانی است.

وی با بیان اینکه برخی مطالبات کارگران نیز هم مربوط به مسئولان کشور است عنوان کرد: باید سخت گیری های اداری در حوزه تولید کاهش یابد؛ چراکه سخت‌گیری‌ها باعث می شود تولید کننده سرمایه خود را دی جای دیگر مصرف کند. بنابراین از دولت سخت کوش سیزدهم می خواهیم که در حمایت از تولیدکنندگان از هیچ تلاشی دریغ نکند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به ذخایر سرشار معدنی در کشور به ویژه استان سمنان تصریح کرد: مواد معدنی ما ارزان فروخته می شود؛ جدای از خام فروشی باید نرخ مواد معدنی استان سمنان نیز به اندازه واقعی باشد.

 مطیعی با انتقاد از عدم پیش‌بینی اماکن و فضاهای فرهنگی در اجرای طرح مسکن مهر در سال‌های گذشته تصریح کرد: در طرح نهضت ملی مسکن حتما باید پیوست فرهنگی و فضاهای فرهنگی دیده شود.

وی با بیان اینکه مشکل آب مشکل همه شهرهای استان سمنان به ویژه شهرستان سمنان است؛ بر لزوم توجه به حل دغدغه‌های مردم درباره مشکلات آب شرب در منطقه مسکن مهر تأکید کرد.

امام جمعه سمنان با اشاره به درپیش بودن روز جهانی ماما، پیری جمعیت را به عنوان خطری مهم پیش روی جامعه نام برد و با بیان اینکه  متخصصان جمعیت درباره پیری جمعیت کشور به صورت مستمر هشدار می دهند؛ ابراز امیدواری کرد که با فرهنگ‌سازی درست و تلاش همه دست‌اندرکاران موضوع جمعیت به ویژه ماماها در کشور، موضوع پیری جمعیت رفع شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.