پوچی آشکاری در مورد اتفاقات زندگی لیونل مسی در این هفته وجود دارد، پنج روزی که بین پاریس، دوحه، جده، پارک دو پرنس و سازمان گردشگری عربستان سپری شد.

ماجرای جنجالی مسی و پاری‌سن‌ژرمن از زاویه‌ای متفاوت؛ پوچی آشکار لئو!

به گزارش قدس آنلاین، ستاره سن بالایی که از نظر سیاسی در جنگ نرم دو دولت مورد استفاده قرار می‌گیرد، درس‌های هشدارآمیز برای لیگ برتر دارد.

آخرش اینگونه تمام می‌شود؛ نه با انفجار، نه با شیون، نه با ضربه سر تعیین‌کننده لیگ ۱ در برابر تروا و آژاکسیو. اما در عوض با یک سری عکس‌های توریستی با سلاح‌های سیاسی و عجیب و غریب.

پوچی آشکاری در مورد اتفاقات زندگی لیونل مسی در این هفته وجود دارد، پنج روزی که بین پاریس، دوحه، جده، پارک دو پرنس و سازمان گردشگری عربستان سپری شد. اما برای هر کسی که می‌خواهد کمی نزدیک‌تر نگاه کند، پیش‌بینی عمیقی نیز وجود دارد. خواندن آینده نزدیک. اینجا مسی در تعطیلات در حال نوازش یک آلپاکا، نمادی از قدرت سیاسی مدرن است.

بلافاصله یک هشدار بزرگ با تابلوهای راهنما برای فوتبال انگلیس و به ویژه هواداران منچستریونایتد به وجود می‌آید. شاید کسی، جایی در سازمان‌های دولتی، لیگ برتر یا اتحادیه فوتبال نگاهی به آن بیندازد و ناراحت شود از این که چگونه تبلیغات و سیاست لیگ داخلی فرانسه را که هنوز هم بزرگترین کارخانه استعدادیابی جهان است، به یک پانتومیم عجیب و غریب ورزشی تبدیل کرده است. در حال حاضر این اتفاق درست در مقابل چشمان ما ادامه خواهد داشت. لیونل مسی در تعطیلات: هشداری از تاریخ.

جزئیات قبلاً به طور مفصل بازگو شده است. بازیکنان پاری‌سن‌ژرمن طبق برنامه روز دوشنبه این هفته تعطیل بودند. اما کریستوف گالتیه، سرمربی، پس از شکست ۳-۱ مقابل لوریان، یک جلسه تمرین اضطراری را اعلام کرد. با این حال، مسی در مسیر خلیج فارس بود تا به تعهدات از پیش تعیین شده خود به عنوان سفیر ارشد گردشگری عربستان سعودی عمل کند. برای بازگشت به موقع خیلی دیر شده بود. پردرآمدترین فوتبالیست جهان روز چهارشنبه به مدت دو هفته محروم شد که طبق آن دو بازی از پنج بازی باقیمانده لیگ ۱ را از دست خواهد داد. او روز جمعه عذرخواهی کرد.

البته این عامل قطر-سعودی است که این موضوع را فراتر از کشمکش‌های بازیکن و باشگاه به پیش می‌برد. مسی سال گذشته قراردادی ۲۵ میلیون دلاری امضا کرد تا به‌عنوان سفیر برای خاندان سعود عمل کند. هنوز هم باورش سخت است که دولت قطر مخالفت جدی با چنین چیزی نداشته باشد، و به طور همزمان خود را زیر پرچم مهم‌ترین رقیب منطقه‌ای خود قرار داده است.

روابط همسایگی از سال‌های محاصره، زمانی که عربستان رهبری تحریم منطقه‌ای همسایه شرقی خود را بر عهده گرفت، بهبود یافته است. اما قطر سرشار از ثروت است. کشوری ۳۵۰۰۰۰ نفری که به لطف جام جهانی سال گذشته بیش از پیش به چشم جهانیان آمده، با درخشش مسی.

زمانی که محمد بن سلمان در بازی افتتاحیه قطر ۲۰۲۲ با شیخ تمیم بن‌حمد آل‌ثانی در حال خوش و بش کردن دیده شد، لحظه‌ای تاریخی رقم خورد. اما عربستان همچنان برادر بزرگتر است. هنوز به نظر می‌رسد که مسی در پایان فصل به لیگ عربستان می‌رود و صحبت از یک قرارداد خنده‌دار به ارزش ۳۵۰ میلیون پوند برای بازی در لیگ پادشاهی است.

در جنگ قدرت خانوادگی همیشه باید بهایی پرداخت. تصاویر لبخند مسی در کنار دام‌ها توسط سازمان گردشگری عربستان تنها چند ساعت پس از خبر محرومیت وی از پاری‌سن‌ژرمن منتشر شد. شما می‌توانید جام‌جهانی خود را داشته باشید یا در پاریس نمایش مد برگزار کنید. اما ما هم سهم خود را برمی‌داریم.

در این میان، بسیاری از اتفاقات گسترده‌تر از این سایکودرام دولت-ملت سرچشمه می‌گیرند. اولاً سخت است که نسبت به بی‌رحمی مسی در برخورد با کارفرمایش حس تحسین نداشته باشیم. باید پذیرفت که حضور او در پاری‌سن‌ژرمن موفقیت‌آمیز نبوده است. تیم به جای بهتر شدن بدتر شد. پرتاب تالار مشاهیر به تیم نتیجه نداد. البته برای مسی به عنوان تاجر انحصاری و اسطوره، انتقال به پاری‌سن‌ژرمن در واقع با شکوه و موفقیت‌آمیز بوده است. اساساً فوتبال فرانسه سکوی پرشی او برای قهرمانی در جام جهانی بوده است، در واقع یک جلسه تمرینی ۱۸ ماهه هنگفت برای قطر ۲۰۲۲. او برای اولین بار در تورنمنتی حاضر شد که خسته نبود، در طول فصل آنقدرها نجنگیده و توانش تمام نشده بود، چراکه پاری‌سن‌ژرمن در لیگ داخلی خود کار زیادی برای انجام دادن نداشت.

علیرغم همه صحبت‌هایی که در مورد حذف مسی در این فصل وجود دارد، او در ۵۰ بازی برای تیم ملی و باشگاهی ۴۱ گل به ثمر رسانده و با دست پر به علاوه ۹۰ میلیون دلار پاداش و حقوق و جام جهانی فوتبال، آنجا را ترک می‌کند.

به علاوه در اینجا یک درس بزرگ برای لیگ برتر و برای تمام باشگاه‌های تشنه اروپایی با پول قرضی برای خرج کردن وجود دارد. دو تابستان پیش هیچ قدرت استنتاجی بزرگی لازم نبود تا ببینیم که خرید کریستیانو رونالدو یا لیونل مسی سالخورده اقدام وحشتناکی است.

این هفته حتی شنیده شد که نیمار می‌تواند گزینه ورود به منچستریونایتد باشد، اگر شیخ قطری موفق بشود که این باشگاه را تصاحب کند. این مسیر سفر باید منبع نگرانی واقعی برای حامیان منچستریونایتد باشد. پاری‌سن‌ژرمن همینجاست. آیا این چیزی است که شما می‌خواهید؟

«پاری‌سن‌ژرمن اقدامات غیرقابل تحمل و توهین‌آمیز گروه کوچکی از افراد در روز چهارشنبه را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می‌کند.»

پی‌اس‌جی با پنج امتیاز اختلاف در صدر لیگ فرانسه قرار دارد. پاری‌سن‌ژرمن همچنین، بدون شک، ناراحت‌ترین باشگاه فوتبال اروپا است.

یک نکته هشداردهنده برای لیگ برتر وجود دارد که ممکن است به عنوان بازوی سیاست خارجی برای ابوظبی، عربستان سعودی و قطر وارد عمل شود. به دوران جنگ نیابتی، مبارزه با قدرت نرم که از طریق این نهادهای ورزشی ظریف و بسیار گرامی انجام می‌شود، خوش آمدید.

هر سه این دولت‌ها دارای سوابق مشکوک حقوق بشر هستند. همه یک خط مستقیم به دولت بریتانیا دارند. دوتا از آنها، ابوظبی و قطر، متهم به زیر پا گذاشتن قوانین محدودیت‌های مالی هستند.

این موضوع پنج سال بعد چگونه خواهد بود؟ حماسه مسی و پاریس مثل نوار کارتونی است؛ درهم‌تنیدگی ستاره و دولتی تشنه قدرت. اما کمی دقیق‌تر نگاه کنید مثل یک مینیاتور کوچک عالی است، حال و آینده که در همان عکس‌های تعطیلات ثبت شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.