همایش علمی بین المللی «شرق شناسی و امام حسین(ع)» به زودی با مشارکت پژوهشگران کشورهای جهان و ۱۰۳ دانشگاه و۲۹ مرکز جهان در آستان مقدس امام حسین(ع) برگزار می شود.

همایش علمی بین المللی «شرق شناسی و امام حسین(ع)» در آستان مقدس حسینی برگزار می شود

بنیاد مطالعات تخصصی وارث الانبیاء متعلق به آستان مقدس امام حسین(ع) مقدمات برپایی همایش علمی بین المللی  با شعار «شرق شناسی و امام حسین (ع)» را مهیا کرد.

دکتر مریم الیاسیری، رئیس کمیته برگزاری این همایش گفت: بنیاد  مطالعات تخصصی وارث الانبیاء  مقدمات برپایی کنفرانس علمی بین المللی با شعار شرق شناسی و امام حسین(ع) را به پایان رسانده است.

وی افزود: همایش امسال فعالیت خود را با عنوان «امام حسین (ع) جهانی و جاودانگی) از ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ مطابق با ۱۲ می ۲۰۲۳ آغاز می کند. این همایش دو روزه با مشارکت پژوهشگران و محققانی از آمریکا، انگلیس، اسپانیا، ایتالیا، سوریه، فرانسه، بحرین، مصر، افغانستان، ایران، تونس، یمن، الجزایر، پاکستان، اندونزی، کلمبیا، نیجریه، هند، غنا، فلسطین، آذربایجان، ترکیه، گینه ، بنگلادش و عراق برگزار می شود.

الیاسری ادامه داد:۱۰۳ دانشگاه علمی در سراسر جهان  و ۲۹ مرکز در این  همایش شرکت خواهند کرد.

وی افزود: این همایش میزبان بسیاری از شخصیت‌های علمی برجسته متخصص در زمینه شرق‌شناسی و مسائل نهضت حسینی از داخل و خارج عراق خواهد بود.

بنیاد مطالعات تخصصی نهضت حسینی وارث الانبیاء در نظر دارد همایش ها و سمینارهای بین المللی و علمی بسیاری را در زمینه شرق شناسی و نهضت حسینی با نظارت و پیگیری این بنیاد « شیخ عبدالمهدی کربلاییم نماینده مرجعیت عالی دینی و متولی شرعی آستان مقدس حسینی برگزار کند.

منبع: شبستان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.