نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در شرایط کنونی، اگر مسئولی بخواهد به نفع مردم کار کند نباید ملاحظه خستگی خود، ظرفیت محدود نیروی انسانی یا کمبود بودجه را داشته باشد.

مسئولان در مسیر خدمت، به خستگی یا کمبود بودجه توجه نکنند

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله علم الهدی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با سرپرست وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل استان و جمعی از معاونان و مدیران این وزارت خانه که به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: توفیق جنابعالی در این محور موردتوجه و خشنودی خاص وجود اقدس حضرت بقیة‌الله (عج) است زیرا امروزه در حساس‌ترین مقطع از تاریخ آموزش و پرورش هستیم و به‌موازات اینکه سقوط همه‌چیز می‌تواند از آموزش و پرورش آغاز شود، تعالی و شکوفایی نظام و انقلاب هم در گرو سازمان‌دهی نظام تعلیم و تربیت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: اگر می‌خواهید دانشگاه، جامعه و حتی دولت را درست کنید، باید آموزش و پرورش را درست کنید. بیش از ۱۰ سال است که همه می‌دانند فقر شدید معلم پرورشی در مدارس وجود دارد اما وقتی تلاشی برای حل این مسئله صورت نمی‌گیرد، معلوم است که دشمن از همین خلأ استفاده کند و فرزندان عزیز ما را در جنگ شناختی اخیر خود فریب بدهد.

وی خاطرنشان کرد: معلمی در بین هنرها همچون خراطی کردن است؛ عملی که به حوصله و تخصص نیاز دارد و برای مشاهده ثمره آن باید صبر کرد تا کار به سرانجام برسد. این مسئله موضوع مهمی است. مسئولان ما هم باید توجه داشته باشند که به‌موازات عرصه‌های مهم دیگر، اگر بنا بر اصلاح نقایص و ارتقای کشور را داریم، آموزش و پرورش هم از جمله ظرفیت‌هایی است که باید به آن به‌صورت ویژه توجه شود.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: وجود اقدس امیرالمؤمنین (ع) در جنگ صفین خطاب به فرزندش فرمود «أَعِرِ اللَّهَ جُمْجُمَتَکَ» یعنی اگر می‌خواهی در راه خدا حق جهاد را برآورده کنی، باید سر خود را خدا عاریه بدهی. این امر که کنایه بر جهاد بی‌وقفه و انقلابی دارد، برای امروز ما هم صادق است و در شرایط کنونی، اگر مسئولی بخواهد به نفع مردم کار کند و کار نظام را به پیش ببرد، نباید ملاحظه خستگی خود، ظرفیت محدود نیروی انسانی یا کمبود بودجه را داشته باشد بلکه به معنای واقعی کلمه با تمام توان به میدان بیاید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در تشریح وظایف دولت در شرایط کنونی کشور تصریح کرد: امروزه دو تکلیف و مسئولیت بر دوش وزیران و اعضای کابینه وجود دارد؛ یکی اینکه ظرفیت تلاش شبانه‌روزی را در خود به وجود بیاورند و دوم آن‌که نیروهای جهادی را به کار بگیرند. باید این بینش در سیاست‌گذاری‌های ما وجود داشته باشد که پیشرفت در گرو کار جهادی است. از خدا می‌خواهیم که به مسئولان وزارت آموزش و پرورش توفیق دهد تا سر و سامانی به وضعیت این نهاد مهم و اثرگذار بدهد و شرایط را در مسیر رشد هدایت کنند.

در ابتدای این دیدار، رضامراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش هم ضمن ارائه گزارشی از خدمات این وزارت خانه در حوزه طرح رتبه‌بندی معلمان، به تشریح برنامه‌ها و راهبردهای آینده برای ساماندهی مشکلات آموزشی پرداخت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.