در حال حاضر دو هزار و ۱۳۰ گروه جهادی در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان در حال ارائه «خدمت بی منت» به مردم هستند.

فعالیت بیش از دو هزار گروه جهادی در سیستان و بلوچستان
به گزارش قدس آنلاین، گرمای سوزان و سرمای استخوان سوز هیچ چیز مانع اهداف گروه‌های جهادی نمی‌شود، تجربه ثابت کرده به هنگام وقوع حوادث و بلایا، بسیجیان جزو نخستین افرادی هستند که با حضور در محل حادثه، علاوه بر امدادرسانی موجب کاهش آلام و دردها شده و در نهایت این حماسه بزرگ انسانی منجر به محرومیت زدایی، آبادانی و سازندگی شده است.

گروه‌هایی که بدون در نظر گرفتن اقوام و مذاهب با همدلی و یکدلی دست در دست هم داده تا با ارائه خدمت بی منت آتش به اختیار برای اقتدار، سازندگی، آبادانی، محرومیت زدایی و اشتغالزایی گام بردارند و لبخندی حک کنند بر لبانی که سالهاست از هرگونه خدماتی محروم بوده‌اند.

در این میان استفاده از ظرفیت‌های جامعه محلی و گروه‌های جهادی در حالی یکی از اصلی ترین فعالیت‌های محرومیت زدایی و خدمات رسانی‌های حداکثری به مناطق محروم به شمار می‌رود که این گروه‌ها از مردم برآمده‌اند و در خدمت مردم و برای سعادت و پیروزی آنان تلاش و مجاهدت می‌کنند.

مردم با اجرای فعالیت‌های محرومیت زدایی گروه‌های جهادی خوشحال می‌شوند

مسئول گروه جهاد طلاب شهید مولوی جنگی زهی زاهدان گفت: مردم مناطق محروم با اجرای فعالیت‌های محرومیت زدایی گروه‌های جهادی، خیلی خوشحال می‌شوند و این بارها در اجرای فعالیت‌های مختلف به ما ثابت شده است.

مولوی یوسف گرگیچ  افزود: مردم مناطق محروم و به طور کلی، محرومان وقتی فعالیت‌های گروه‌های جهادی را می‌بینند، خوشحال شده و اعضای این گروه‌ها را از خود می‌دانند.

وی ادامه داد: «خدمت بی منت»، «میسازیم تا ساخته شویم» و «رفع محرومیت زدایی» شعارهای اصلی گروه‌های جهادی است و در راستای رفع چهره محرومیت از شهر و استان همه گروه‌های جهادی در حد توان در حال تلاش هستند.

گرگیچ با تاکید بر اینکه کار جهادی شیعه و سنی، زن و مرد نمی‌شناسد، تاکید کرد: مردم ولی نعمتان ما هستند و هر چه در توان داریم باید برای خدمت به آنان بهره گیری شوند تا لبخند را به لب آنان بیاوریم.

وی با اشاره به اینکه عمده فعالیت‌های گروه جهادی طلاب شهید مولوی جنگی زهی، بیان کرد: از سال ۱۳۹۳ این گروه جهادی در زاهدان و با حضور طلاب شیعه و سنی تحت نظر ناحیه مقاومت ویژه بسیج سپاه زاهدان تشکیل شده و در راستای محرومت زدایی، ساخت مسکن محرومان، خانه عالم، مسجد سازی، کمک‌های مومنانه، توزیع سبدهای کمک معیشتی و غیره در سطح شهر و حاشیه کلان شهر زاهدان، مشغول فعالیت است.

وی با اشاره به اینکه در کنار حمایت‌های برخی از نهادهای دولتی و نظامی به خصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از ظرفیت خیرین و مردم در روند اجرای فعالیت‌ها بهره گیری می‌شود، تاکید کرد: افرادی هستند که حتی با شغل کارگری قلکی را برای امور خیر در نظر گرفته و با پر کردن آنها، قلک‌ها را برای انجام فعالیت‌های جهادی تحویل گروه جهادی می‌دهند که جا دارد از تمام خیرین و نهادهایی که در این مدت در کنار این گروه جهادی بوده‌اند و به نوعی حامی ما بودند، تشکر کنم و از سایر نهادها نیز بخواهم در این موضوع ورود پیدا کنند.

گروه‌های جهادی از مردم و برای مردم هستند

مسئول گروه جهادی صراط مستقیم زاهدان نیز گفت: گروه‌های جهادی از دل مردم شکل گرفته و برای خدمت به مردم در حال فعالیت با محوریت «خدمت بی منت» هستند.

حجت الاسلام هاشم رعنایی  افزود: گروه‌های جهادی در کنار تمامی نهادهای دولتی و حمایتی، در راستای محرومیت زدایی از سطح جامعه فعالیت می‌کنند و تا کنون نیز توانسته‌اند مشکلات قابل توجهی از مردم را حل کنند.

وی تاکید کرد: در قالب گروه‌های جهادی، افراد مختلف از هر دین و مذهب و جنسیتی، در کنار هم به مردم مناطق محروم خدمت بی منت می‌کنند اما برای تسریع این امور نیازمند توجه همگانی و تسهیل امور هستیم.

وی خاطر نشان کرد: خیرین و دستگاه‌های حمایتی از ظرفیت گروه‌های جهادی برای انجام نیت خود در حوزه محرومان بهره گیری کنند چرا که اعضای این گروه‌ها، نه تنها محرومان را از قبل شناسایی کرده‌اند بلکه عمده مشکلات آنان را دانسته و بهتر می‌توانند به آنان ارائه خدمات کنند.

فعالیت ۲۱۳۰ گروه جهادی در سیستان و بلوچستان

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان نیز در این زمینه با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی در تمامی بحران‌ها و عرصه‌ها اقدام به ارائه خدمات بی منت به مردم به ویژه در مناطق محروم و دورافتاده می‌کنند، افزود: همانگونه که رزمندگان، در هشت سال دفاع مقدس اجازه ندادند دشمنان یک وجب از خاک کشور را تصرف کنند، امروز هم بسیجیان در قالب گروه‌های جهادی پا در رکاب رزمندگان گذاشته و با ارائه خدمات محرومیت زدایی، اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی مرهمی بر رفع معضلات مردم هستند.

سرهنگ غلامرضا ملایی با تاکید بر اینکه بسیجیان از هیچ تلاشی برای خدمت بی منت به مردم دریغ نمی‌کنند، بیان کرد: براساس اطلس جهادی، دو هزار و ۱۳۰ گروه جهادی عادی، فعال و ویژه ثبت شده در استان وجود دارند که بر اساس توانمندی و تخصصی که دارند، رصد و بنا به نوع توانمندی‌های خود برای خدمت رسانی به مردم اعلام آمادگی می‌کنند، هم اکنون گروه‌های جهادی در حال ایفای نقش و رسالت خود در پروژه‌های عمرانی، کمک مومنانه و عرصه خدمت به مردم ایفای نقش می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به گستردگی استان بالغ بر ۶۰ درصد گروه‌های جهادی اهل سنت و مابقی از برادران شیعه هستند، همچنین ۶۰ درصد از کل گروه‌های جهادی را برادران و ۴۰ درصد را خواهران در استان تشکیل می‌دهند و این در حالی است که برخی گروه‌های ویژه و فعال جهادی، به صورت تلفیقی در حال ارائه اقدامات تخصصی در اقصی نقاط استان هستند.

این مقام مسئول بیان کرد: در راستای ایفای ارائه خدمات ۳۵ قرارگاه محلی، ۲۶ قرارگاه منطقه‌ای در هر شهرستان یک قرارگاه و همچنین چهار قرارگاه پهنه‌ای از شمال تا جنوب استان وجود دارد تا از ظرفیت گروه‌های جهادی در مواقع بحران یا هنگام ارائه خدمات در مناطق محروم استفاده کنیم.

وی گفت: قرارگاه‌های پهنه‌ای در منطقه زابل، زاهدان با دربرگیری «میرجاوه، خاش، سراوان، سوران و مهرستان»، ایرانشهر با شهرهای میانی ایرانشهر، دلگان، سرباز، پیشین، فنوج و بمپور» و همچنین در جنوب استان قرارگاه پهنه‌ای شهرستان چابهار با دربرگیری شهرهای «نیکشهر، قصرقند، دشتیاری، کنارک و زرآباد» وجود دارند و اقدام به ارائه خدمات و مدیریت کارها می‌کنند.

به گفته ملایی با انتخاباتی که توسط مسئولین گروه‌های جهادی انجام می‌شود شورای جهادی تشکیل می‌شود، همچنین مجمع جهادگران استان نیز توسط مسئولین شورای جهادی استان انتخاب شده و به مردم خدمات ارائه می‌کنند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان استان در بخش دیگر سخنان خود، به برپایی نمایشگاه طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی و تجلیل از طلایه‌داران این عرصه با عنوان «رزمایش فاطمی» اشاره کرد و ادامه داد: یکی از موضوعاتی که بسیج سازندگی در دستور کار خود قرار داده، اجرای فرامین مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی در راستای مقابله با تحریم‌های دشمنان در حوزه معیشت و اقتصاد است، در این راستا هدف بسیج سازندگی علاوه بر معرفی محصولات تولیدی کارآفرینان در کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی و زودبازده، کمک به فروش و بازاریابی و معرفی تولیدات و حمایت از افراد است.

وی تصریح کرد: نمایشگاه طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی به مدت ۱۰ روز از ۱۷ تا ۲۶ اردیبهشت‌ماه که روز تأسیس بسیج سازندگی است، در تمامی شهرستان‌های استان به همت بسیج سازندگی نواحی برگزار می‌شود و طی آن، کارآفرینان اقتصاد مقاومتی طرح‌ها، دستاوردها و محصولات خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهند داد.

این مقام مسئول توزیع ۲۸۰ یخچال به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد را یکی از برنامه‌های در طول هفته بسیج سازندگی برشمرد و گفت: نیازمندان در این طرح از طریق بسیجیان فعال در گروه‌های جهادی شناسایی شده‌اند.

ملایی با اشاره به نقش فعالانه گروه‌های جهادی در حوزه محرومیت‌زدایی، گفت: گروه‌های جهادی در محرومیت زدایی، عمران، آبادانی، اشتغالزایی و غیره، بازوی کمکی دولت هستند از این لحاظ که میدان برای فعالیت گروه‌های جهادی استان آماده است، سپاه‌های بسیج سازندگی سپاه‌های شهرستانی و نواحی مقاومت استان آماده، ثبت پذیرش و حمایت از گروه‌های جهادی هستند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان هدف از اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی را کمک به کاهش فقر و محرومیت، تحکیم پیوند مردم با نظام اسلامی، اثبات کارآمدی نظام، ایجاد بارقه امید و نشاط در مردم، رشد اقتصادی مردم، بهبود وضعیت معیشت و حل مشکلات مردم مناطق محروم دانست.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.