رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد که بر اساس پیش‌بینی‌ها، بیش از یک تا ۲ میلیارد دلار موافقتنامه و قرارداد تجاری در مدت سه روز برگزاری نمایشگاه بین‌المللی «ایران اکسپو ۲۰۲۳» به امضا خواهد رسید.

پیش‌بینی امضای ۲ میلیارد دلار توافقنامه در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۳

به گزارش قدس آنلاین، «علیرضا پیمان پاک» معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: با توجه به تاکید رییس جمهوری و دولت سیزدهم مبنی بر توسعه تجارت خارجی و فعال کردن دیپلماسی اقتصادی، در ادامه برنامه های متعددی که سازمان توسعه تجارت و وزارت امور خارجه داشتند اقدامی مشترک برنامه ریزی کردیم تا پنجمین رویداد برای نمایش توانمندی های صادراتی ایران را امسال برگزار کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه این نمایشگاه پس از پنج سال وقفه به دلیل کرونا برگزار می شود و با تاکید دولت بر به نمایش گذاشتن نتیجه فعالیت ها و ثمربخشی روابط، فعالیت گسترده ای را در این راستا از چندماه پیش آغاز شد.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران تصریح‌کرد: اکنون ۱۲۵۰ تاجر، رییس اتاق بازرگانی، معاونان وزرا و مقام‌های مختلف مرتبط با حوزه تجارت خارجی بیش از ۶۵ کشور مختلف اروپایی، آمریکایی، کشورهای همسایه، حوزه اوراسیا، آمریکای لاتین، جنوب شرق آسیا و قاره آفریقا در این نمایشگاه حضور موثر پیدا کردند.

وی ادامه‌داد: هیات های مختلف بیش از ۳۰ نفر از امارات، ۴۰ نفر از عربستان، ۵۰ نفر از عمان، ۵۰ نفر از پاکستان، ۱۰۰ نفر از چین و از همه کشورهای فعال و نقاط هدف ایران برای توسعه روابط اقتصادی با استقبال گسترده در این رویداد حضور پیدا کردند.

پیمان‌پاک با بیان اینکه در مدت سه روز برگزاری نمایشگاه بیش از ۶۰۰ نشست تخصصی B to B برگزار می‌شود، تاکید کرد: بخش خصوصی به ویژه اتاق های مشترک بازرگانی همکاری بسیار خوبی را انجام دادkn و فعالانه حضور پیدا کردند و بر همین اساس بسیاری از نشست‌های تجاری از سوی اتاق ها برنامه ریزی شده است.

وی اضافه کرد: حوزه‌های کمتر شناخته شده مانند دانش‌بنیان‌ها، تجهیزات پزشکی، پلیمر، صنایع پوشاک و لوازم خانگی در نمایشگاه حضور بیشتری دارند تا بتوانیم ظرفیت‌های موجود ایران به نمایش بگذاریم.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: برنامه دیگر وزارت صمت بازدید مقام‌های خارجی از کارخانجات و شرکت های صنعتی شناخته شده است و بر همین اساسا روز گذشته وزیر صنعت و تجارت عمان از سه مجموعه بزرگ صنعتی و تجاری بزرگ کشور بازدید کرد.

وی با بیان اینکه دستاوردها و موفقیت‌های تولیدی ایران با وجود سال‌ها تحریم، بسیار مورد توجه هیات عمانی قرار گرفت، تصریح کرد: حضور این افراد در ایران و به نمایش گذاشتن توانمندی‌های صادراتی می‌تواند دیدگاه فعالان اقتصادی دیگر کشورها را نسبت به کشورمان تغییر دهد و توجه بازارهای جدید را به خود جلب کند.

به گفته پیمان‌پاک، برگزاری رویدادهایی مانند ایران اکسپو ۲۰۲۳ در ایجاد شناخت و در توسعه تجاری و اقتصادی کشور موثر است.

منبع: شاتا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.