مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: شهرستان مشگین‌شهر پاییز امسال میزبان نشست وزرای میراث فرهنگی کشورهای عضو اکو خواهد بود.

مشگین‌شهر میزبان وزرای کشورهای عضو اکو

به گزارش قدس آنلاین، حسن محمدی ادیب  اظهار کرد: مشگین‌شهر دارای ظرفیت عظیم گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی است که در قالب رویداد ۲۰۲۳ تلاشمان بر این است تا این منطقه را بیشتر برای گردشگران و سرمایه‌گذاران معرفی کنیم.

وی به افتتاح فاز اول طرح‌های ساماندهی بقعه شیخ حیدر در مشگین‌شهر اشاره کرد و گفت: همزمان با هفته میراث فرهنگی ورک‌شاپ و نمایشگاه صنایع دستی بقعه شیخ حیدر مشگین‌شهر به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: قرار است در این مجموعه صنایع دستی پیشرو مشگین‌شهر که در سطح کشور و استان ممتاز است، معرفی شده و در معرض دید علاقه‌مندان قرار گیرد.

محمدی ادیب افزود: تمام تلاش ما بر این است تا در قالب رویدادهای مختلف در سال ۲۰۲۳ که اردبیل به عنوان پایتخت کشورهای عضو اکو معرفی شده، بتوانیم شهرهای مختلف استان به ویژه مشگین‌شهر را با تمام ظرفیت‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی معرفی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از ۲۷ پروژه گردشگری که موافقت اصولی آنها صادر شده، هفت پروژه مربوط به شهرستان مشگین‌شهر است که در صدد جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای اجرای این طرح‌های گردشگری هستیم.

محمدی ادیب اضافه کرد: در این شهرستان ساخت هتل پنج ستاره به همراه اقامتگاه‌ها و فضاهای تفریحی و توریستی بسیار ضروری به نظر می‌رسد که در این زمینه باید از ظرفیت سرمایه‌گذاران در ابعاد مختلف استفاده کرد.

وی راه‌اندازی بزرگترین موزه شمالغرب را در این شهرستان همزمان با رویداد ۲۰۲۳ یادآور شد و بیان کرد: برگزاری نشست وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو در مشگین‌شهر در پاییز امسال شرایط متفاوتی را در این منطقه به وجود می‌آورد تا ما بتوانیم مشگین را در ابعاد مختلف به گردشگران داخلی و خارجی معرفی کنیم.

محمدی ادیب در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در کنار ظرفیت‌های گردشگری و تنوع آثار و ابنیه‌های تاریخی، در این شهرستان تولید صنایع دستی با استقبال هنرمندان و فعالان صنایع دستی روبه‌رو شده که حمایت از این صنعتگران با پرداخت تسهیلات مناسب مورد توجه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از سایر مشوق‌های مورد نیاز در حمایت از فعالان این عرصه خبر داد و تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا تعدادی از صنایع دستی مهم و فاخر این شهرستان را به صورت ملی و حتی جهانی معرفی کرده و به ثبت برسانیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.