ولی عهد عربستان و مشاور امنیت ملی آمریکا در یک نشست مشترک در خصوص تحولات منطقه به ویژه یمن رایزنی کردند.

تحولات منطقه و پرونده یمن محور رایزنی مقامات سعودی و آمریکایی

به گزارش قدس آنلاین؛ به نقل از واس، «محمد بن سلمان» ولی عهد عربستان در جریان دیدار با «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا در خصوص تحولات منطقه و پرونده‌های مورد توجه دو کشور بحث و تبادل نظر کرد.

دو طرف در جریان این دیدار در خصوص تقویت روابط راهبردی میان عربستان و آمریکا و همکاری‌های مشترک رایزنی کردند.

بر اساس اعلام کاخ سفید، موضوع یمن یکی از محورهای رایزنی سالیوان و بن سلمان بوده به طوری که مسئول آمریکایی از تلاش‌های سازمان ملل برای پایان دادن به جنگ در یمن قدردانی کرده است.

پیش از این نیز وزارت خارجه آمریکا از سفر تیم لیندرکینگ فرستاده این کشور در یمن به عمان و عربستان خبر داده بود.

خبرگزاری بلومبرگ نیز اعلام کرده بود که قرار است آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در ماه ژوئن برای شرکت در نشست ائتلاف بین المللی علیه داعش به عربستان سفر کند.

این در حالیست که روزنامه یمنی المسیره در خصوص کارشکنی‌های آمریکا در مسیر صلح این کشور نوشته است: همزمان با سفر تیم لیندرکینگ، فرستاده آمریکا به یمن، مسئولان آمریکایی قصد دارند طی روزهای آتی به عربستان سعودی سفر کنند. در حالی سالیوان به عربستان سفر می‌کند و وزیر خارجه آمریکا بعد از وی در ماه ژوئن به این کشور می‌رود که اخباری در خصوص مخالفت آنها با درخواست‌های ملت یمن مطرح شده است.

«علی حمود الموشکی» معاون رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح یمن نیز در جریان دیدار با آنتونی هایورد مشاور نظامی نماینده سازمان ملل در یمن تاکید کرده بود که نیروهای مسلح این کشور همانقدر که در مسیر تقویت صلح قدم برمی دارند به همان میزان برای بازگشت به میدان جنگ آمادگی دارند.

وی افزود: صنعاء برای تحقق صلح جدی است اما طرف مقابل اراده کافی برای این منظور را ندارد. آمریکایی‌ها در مسیر تحقق صلح در یمن سنگ اندازی می‌کنند و سعودی‌ها نیز جدیتی برای حرکت در این مسیر ندارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.