تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک مقام سیاسی عالی رتبه این رژیم اعلام کرد، آغاز عملیات نظامی علیه نوار غزه اجتناب‌ناپذیر است و آغاز آن یا کشیده شدن به این سمت تنها مساله زمان است.

مقام ارشد رژیم صهیونیستی: آغاز عملیات نظامی علیه غزه اجتناب‌ناپذیر است

به گزارش قدس آنلاین؛ شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از این چهره سیاسی اعلام کرد، تقابل نظامی با حماس در نوار غزه قطعی است و تنها به دلیل مدیریت موج تحریک علیه اجرای عملیات‌ها در نوار غزه، مساله وقت است.

به نقل از خبرگزاری "سما"ی فلسطین، این مقام رژیم صهیونیستی در ادامه مدعی شد، ارتش این رژیم و شاباک توصیه‌های خود را برای تصویب آغاز عملیات نظامی علیه نوار غزه به مسؤولان سیاسی اسرائیل ارائه کردند.

او افزود: نهاد امنیتی و سران سیاسی هر دو می‌دانند زمان‌هایی وجود دارند که دیگر نمی‌توان گفت، در زمان و مکان مناسب پاسخ خواهیم داد، درست است که جهاد اسلامی و نهادهای کوچکتر نیز در حوادث "تروریستی" و تحریک دست دارند؛ اما پس از اندیشه بسیار و با توجه به حملات راکتی اخیر که تنها از نوار غزه نبودند، این درک در اسرائیل حاصل شد که تقابل مستقیم با حماس موضوعی قطعی است نه اینکه درباره آن تردید وجود داشته باشد و تنها این سوال مطرح است که چه زمانی انجام شود و موضوع مهم زمان‌بندی آن است.

این مسؤول اسرائیلی در ادامه گفت: در اسرائیل به ویژه در نهاد امنیتی درباره دو رویکرد اصلی بحث و مجادله می‌کنند: یک، اقدام ناگهانی به شکل حمله در نوار غزه که ممکن است با ترور همزمان یک تن یا بیشتر آغاز شود و از آنجا به چندین روز درگیری که زمان آن را ما انتخاب می‌کنیم، کشیده شود و سطح مشروعیت در جهان را به خطر می‌اندازیم. دو، انتظار برای یک حادثه "تروریستی" از سمت نوار غزه و این بار پاسخ به شکلی قوی‌تر و چشمگیر برای در هم شکستن معادله و در نتیجه ما مشروعیت قدرتمندتری از سوی جهان دریافت می‌کنیم.

این چهره سیاسی رژیم صهیونیستی در ادامه نیز گفت، با توجه به این واقعیت که حماس دست از تهدیدهای خود و تحریک‌ اعراب داخل (اراضی اشغالی) در تمامی مناطق برنمی‌دارد و این امر رژیم را در یک نوعی از دوره انتطار قرار داده و ساعت شنی که به آرامی رو به اتمام است، بعید نیست خیلی زود در این خصوص تصمیم‌گیری شود.

او افزود: یکی از سخنگویان جنبش حماس در پاسخ به جدیدترین بیانیه‌ها در اسرائیل درباره راهپیمایی پرچم‌ها در روز قدس گفت، معادله‌ای را که مقاومت تحمیل کرده، حفظ خواهیم کرد و نمی‌توانیم اجازه دهیم اسرائیل طرح‌های خود برای یهودی‌سازی مسجد الاقصی و شهر قدس را با راهپیمایی‌های پرچم‌ها و دیگر راه‌ها اجرا کند.

این منبع اسرائیلی در پایان نیز مدعی شد، پیش‌بینی می‌شود گروه‌ها در نوار غزه به رهبری حماس با نزدیک شدن به روز قدس تهدیدهایی را مطرح کنند؛ اما به یاد داشته باشیم که در سال گذشته با وجود تمامی تهدیدها پاسخی از نوار غزه وجود نداشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.