معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: تاکنون ۷۰ میلیون دلار قرارداد سرمایه گذاری با کشورهای خارجی در استان امضا شده و طرحهای آنها در حال اجرا است.

امضا ۷۰ میلیون دلار قرارداد سرمایه گذاری با کشورهای خارجی در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، ابوالفضل چمندی اظهار کرد: سرمایه‌گذاران چینی با حضور در استان خراسان رضوی و بازدید از بخشهای مختلف، ظرفیتهای اقتصادی استان از جمله منطقه ویژه اقتصادی سرخس را بررسی و مذاکرات در این زمینه را آغاز کردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: پیرو هدف گذاری استان مبنی بر جذب سرمایه گذاریهای خارجی، طی چند روز گذشته یکی گروه سرمایه گذار از کشور چین از پالایشگاه خانگیران، منطقه ویژه اقتصادی سرخس و همچنین کارخانه فولاد خراسان دیدن کردند.

وی اظهار کرد: در این بازدیدها همکاری متقابل خراسان رضوی با گروه سرمایه گذار چینی در زمینه لجستیک و حمل کانتینری به ظرفیت ۶۶۰ هزار TEU در سال، همچنین سرمایه گذاری در احداث خط لوله ۳۰ اینچی گاز ترش ترکمنستان به سرخس مورد اشاره قرار گرفت.

چمندی گفت: در نشستهای مذاکره مسوولان خراسان رضوی با گروه سرمایه گذار چین به حمایت همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از سرمایه های ثبت شده و ارائه همه گونه خدمات شهروندی به سرمایه گذاران خارجی تا پایان مدت اقامت آنان اشاره و بر ایجاد اشتغال مولد ناشی از این پروژها تاکید شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: تمرکز استانداری خراسان رضوی بر ارتقای منطقه ویژه سرخس به‌ عنوان دروازه ورودی به آسیای میانه است و برای این مهم از شرکای عضو شانگهای نهایت بهره را خواهد گرفت، یکی از موارد، سرمایه گذاری شرکتهای کشورهای عضو شانگهای در ایران است که این موضوع سبب افزایش صادرات و ترانزیت و ایجاد بازارهای جدید می شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.