فرمانده کمیته جستجوی مفقودین از شناسایی پیکرهای مطهر ۵ شهید از ۸ شهید گمنام مدفون در یادمان شهدای هویزه خبر داد و بر این اساس تعداد شهدای استان فارس که در زمره یاران شهید حسین علم الهدی بودند، به چهارنفر رسید.

هویت دو شهید استان فارسی شناسایی شد/ تعداد یاران شهید حسین علم الهدی از استان فارس به چهارنفر رسید

به گزارش قدس آنلاین، سردار «محمد باقرزاده» فرمانده کمیته جستجوی مفقودین امروز هجدهم اردیبهشت‌ماه همزمان با سالروز یکی از عملیات‌های «الی‌بیت‌المقدس» که منجر به آزادسازی منطقه هویزه شد از شناسایی پیکرهای مطهر ۵ شهید از ۸ شهید گمنام مدفون در یادمان شهدای هویزه خبر داد و بر این اساس تعداد شهدای استان فارس که در زمره یاران شهید حسین علم الهدی بودند، به چهارنفر رسید.

سردار سید محمد باقرزاده گفت: بر اساس تلاش‌های صورت گرفته از طریق تقاطع اطلاعات موجود در بانک اطلاعاتی کمیته جستجوی مفقودین در ستاد معراج شهدا با اظهارت اخذ شده از آزادگان، مشخص گردید، پیکرهای مطهر ۵ شهید از ۸ شهید گمنام عملیات نصر، در محل یادمان شهدای هویزه دفن شده اند.(سند۱)

اسامی شهدا عبارتند از:

۱- شهید قنبر پویان، فرزند ماشااله، متولد ۱۳۳۵ از کازرون

۲- شهید محمدرضا سیمچی، فرزند حسین، متولد ۱۳۲۱ از تهران

۳- شهید علا دانشمند، فرزند عبدالصاحب، متولد ۱۳۳۷ از اصفهان

۴- شهید حسین رضایی دستجردی، فرزند علی، متولد ۱۳۲۶ از تهران

۵- شهید احمد رحیم‌پور، فرزند مرتضی، متولد ۱۳۲۷ از شیراز

سردار باقرزاده افزود: با توجه به گذشت زمان و همچنین عدم وجود نمونه استخوانی برای شناسایی ژنتیکی، ردیف و شماره قبر این ۵ شهید عزیز مشخص نیست ولی آنچه که مسلم است از نظر کمیته جستجوی مفقودین، این ۵ شهید به‌ صورت مُتعیَّن در بین ۸ شهید گمنام مدفون در یادمان شهدای هویزه قرار دارند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین اضافه کرد: اطلاعاتی که وجود دارد حاکی از این است که این شهدا طی روزهای ۱۵ و ۱۶ دیماه سال ۵۹ در دشت هویزه، همراه با شهید سید حسین علم الهدی و دیگر حماسه‌سازان آن عملیات بزرگ به شهادت رسیده‌اند و یگان‌های مربوطه هم مشخص است.

وی افزود: نکته بعدی درمورد کاوش شهدا این است که بعد از آزادسازی هویزه، در عملیات بیت المقدس، اینجانب به‌همراه برادرِ شهید حسین علم الهدی، (مرحوم حاج سید کاظم علم الهدی) در خلال عملیات بیت المقدس در سال ۶۱ در منطقه آزادسازی شده‌ی هویزه که آن زمان خرابه‌ای بیش نبود، حضور پیدا کردیم و با کمک تعدادی از بسیجیان و دوستان و بستگان این شهیدان، عملیات کاوش را در آنجا شروع کردیم -که خاطرات آن در گذشته بیان شد- تصویری از آن ایام وجود دارد که حاکی از حضور در آن منطقه است. (سند ۲)

سردار باقرزاده گفت: تعدادی از این شهدایی که شناسایی شده‌اند، در همان زمان به خانواده‌هاشان اعلام شد و بعدها هم تعدادی دیگر به تدریج اعلام شد.

ایشان یاداور شد: از ۶۸ شهیدی که از حماسه هویزه در محل کنونی یادمان شهدای هویزه دفن شده‌اند، تا کنون ۸ تن از شهدا، گمنام بودند که بحمدالله امروز هویت ۵ تن از آن‌ها اعلام گردید.

سردار باقرزاده گفت:خانواده‌های معظم این شهدا می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین هماهنگی‌های بعدی با ستاد معراج شهدا (جناب سرهنگ رنگین) و تولیت محترم یادمان شهدای هویزه (حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید حمید علم الهدی) ارتباط برقرار نمایند.

با این احتساب، تعداد شهدای استان فارس که در زمره یاران شهید حسین علم الهدی بودند به چهارنفر افزایش یافت.

پایان پیام/خ

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.