کارشناس هواشناسی استان کرمانشاه گفت: موجی بارشی از امروز سه‌شنبه تا روز چهارشنبه جو منطقه را تحت تاثیر قرار می دهد.

آغاز بارش‌های دو روزه در کرمانشاه از امروز/ هشدار نارنجی صادر شد

به گزارش قدس انلاین، شهناز حق‌پرست،  از هشدار سطح نارنجی هواشناسی در پی ورود سامانه بارشی جدید به استان خبر داد و اظهار کرد: موجی بارشی از امروز (سه‌شنبه) تا روز چهارشنبه جو منطقه را تحت تاثیر می‌گیرد.

وی ادامه داد: بارش طی ساعاتی از عصر امروز تا ظهر چهارشنبه و در نیمه شمالی و نواحی شرقی استان، شهرستان‌های پاوه، روانسر، جوانرود، تازه‌آباد، اسلام آبادغرب، دالاهو، کرمانشاه، سنقر، کنگاور، هرسین و صحنه نمود بیشتری خواهد داشت و با  رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد و احتمالا رگبار تگرگ همراه خواهد بود.

کارشناس هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: امروز و فردا (سه‌شنبه و چهارشنبه) همزمان با ورود سامانه بارشی هوای خنکی حس خواهیم کرد، هوای خنک در طول روز چهارشنبه محسوس‌تر خواهد بود و روز پنجشنبه موجی از گرمای روزانه وارد و طی روزهای بعد آن اوج خواهد گرفت. 

وی، کاهش دید و کندی در تردد وسائط نقلیه، آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال برخورد صاعقه و وقوع خسارت به باغات و مزارع به دلیل رگبار تگرگ را در قالب اثرات مخاطره‌آمیز این سامانه بارشی عنوان کرد و  پاکسازی کانال‌ها، خودداری از سفر و ترددهای غیرضرور، پرهیز از صعود به ارتفاعات، استحکام پوشش گلخانه‌ها، توجه به پایداری شبکه‌های ارتباطی و خدماتی، هشدار به موقع از طریق رسانه‌های محلی را توصیه کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.