۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
کد خبر: 871112

مدیر کل ثبت احوال استان قم با اشاره به اسامی پرتکرار نوزادان در این استان بیان کرد: نام های "علی و "فاطمه" فراوان ترین نام های نام گذاری شده متولدین پسر و دختر قم در سال ۱۴۰۱ بودند.

علی و فاطمه پر تکرارترین نام های ۱۴۰۱ قم

به گزارش قدس آنلاین، مدیر کل ثبت احوال استان قم  گفت: بر اساس آمارهای اخیر، نام های "علی" و "فاطمه" فراوان ترین نام های نامگذاری شده متولدین پسر و دختر قم در سال ۱۴۰۱ بودند.

منوچهرتیموری، مدیر کل اداره ثبت احوال استان قم درخصوص فراوانی ۱۰ نام اول پسر در این استان برای سال ۱۴۰۱؛عنوان کرد: در سال گذشته نام "علی" با تعداد ۴۶۹ بیشترین فراوانی را در بین سایر نام ها دارد و در جایگاه اول قرار می گیرد، پس از آن نام " محمد حسین" با تعداد ۳۲۱ در جایگاه دوم به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: سومین نام میان ده نام فراوان، نام "امیرعلی" با تعداد ۳۱۷ است و در جایگاه چهارم نام "حسین" با تعداد ۲۵۴ به ثبت رسیده است؛ همچنین نام " امیرحسین" با فراوانی ۲۲۱ عدد رتبه پنجم را دارد.

تیموری توضیح داد: در سال ۱۴۰۱ نام "علیرضا" با تعداد ۲۱۰ به عنوان ششمین نام پر تعداد به ثبت رسیده و نام "محمدعلی" نیز با تعداد ۲۰۲ در رتبه هفتم قرار دارد.

وی افزود: نام "محمد" با تعداد ۱۹۵ هشتمین نام پرتکرار سال ۱۴۰۱ بود و پس از آن نیز نام "محمدرضا" با تعداد ۱۸۷ و در آخر نیز نام "محمدمهدی" با تعداد ۱۸۳ به ترتیب نهمیم و دهمین نام فراوان اول پسر در استان قم به ثبت رسیده است.

مدیر کل اداره ثبت احوال استان قم، درخصوص فراوانی ده نام اول دختر در سال ۱۴۰۱، تصریح کرد: در سال گذشته نام "فاطمه" با تعداد ۵۷۶ در جایگاه اول و نام "زهرا" با تعداد ۳۸۸ در جایگاه دوم اسامی نامگذاری شده، به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: سومین نام فراوانی که در سال ۱۴۰۱ به ثبت رسیده نام "زینب" با تعداد ۳۰۳ و چهارمین نام فراوان نام "ریحانه" با تعداد ۲۱۲ بوده است.

تیموری اظهار کرد: نام "معصومه" با فراوانی ۱۶۴ پنجمین نام پر تکرار دختر در استان قم بوده و پس از آن نام "حلما" با تعداد ۱۵۷ در رتبه ششم قرار دارد.

وی افزود: نام "فاطمه زهرا" با تعداد ۱۲۱ و نام "حسنا" نیز با تعداد ۱۱۲ به ترتیب هفتمین و هشتمین نام های پرتکرار دختر در سال ۱۴۰۱ بوده اند.

مدیر کل اداره ثبت احوال قم عنوان کرد: نام " رستا" با تعداد ۱۰۸ نهمین نام فراوان و نام "نورا" با تعداد ۹۳ دهمین نام فراوان نامگذاری شده میان متولدین دختر استان قم بوده که به ثبت رسیده است.

  

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.