وزیر کشور بر لزوم بهره‌برداری از توانمندی‌های صنعتی و معدنی استان سمنان تأکید کرد و گفت: ظرفیت غنی استان سمنان در حوزه پرورش دام نیازمند توجه است.

وزیر کشور: بهره‌برداری از توانمندی‌های صنعتی و معدنی سمنان ضرورت دارد

به گزارش قدس آنلاین، احمد وحیدی، وزیر کشور ظهر امروز در بازدید از غرفه استان سمنان در پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو)، با اشاره به ظرفیت‌های مطلوب استان سمنان در بخش‌های صنعت و معدن اظهار کرد: توانمندی‌های معدنی و صنعتی ارزشمند استان در زمره قابلیت‌های منحصری است که بهره‌برداری هر چه بهتر از آن‌ها، توجه ویژه‌ای می‌طلبد.

وی تصریح کرد: ظرفیت غنی استان سمنان در حوزه پرورش دام به ویژه پرورش شتر ازجمله قابلیت‌هایی است که می‌توان برای گسترش آن برنامه‌ریزی کرد.

وزیر کشور با بیان اینکه ظرفیت‌های صنعتی استان سمنان در حوزه‌های مختلف کاملاً قابل توسعه است، ادامه داد: توانمندی‌های معدنی این استان قابلیت سامان‌دهی در زنجیره ارزش راهبردی را دارد.

وی با اشاره به ظرفیت استان سمنان در بخش صادرات خاطرنشان کرد: توجه و تمرکز بیشتر بر روی کیفیت محصولات و سپس بازاریابی برای تولیدات این استان می‌تواند زمینه ارزآوری بیشتر را فراهم کند.

پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو) با هدف ارائه آخرین دستاوردها و پیشرفت‌های علمی و صنعتی و فرصت آشنایی و مذاکره تجار و بازرگانان خارجی با شرکت‌های صادراتی ایرانی به مدت چهار روز با 12 گروه کالایی ازجمله محصولات دانش‌بنیان، فولاد، تجهیزات پزشکی، لوازم خانگی، صنعت، مواد غذایی، پتروشیمی، ساختمان، صنایع‌دستی، خدمات فنی و مهندسیدر مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.

شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان به‌عنوان دبیر کارگروه زنجیره ارزش راهبردی استان تعیین شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.