نورافکن‌های درخشان سانتیاگو برنابئو در یک شب بزرگ اروپایی دیگر روشن خواهد شد تا شاهد دیدار رفت از مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان بین رئال‌مادرید و منچسترسیتی باشد.

دور رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا / هالند یا بنزما؛ کدام‌یک نبرد بزرگ مهاجمان را می‌برد؟

به گزارش قدس آنلاین، مدافع عنوان قهرمانی در دور گذشته، با قاطعیت چلسی را کنار زد، در حالی که شاگردان پپ گواردیولا نیز به راحتی از سد بایرن‌مونیخ گذشتند.

یکی از بازیکنان رئال که کارلو آنچلوتی حساب ویژه‌ای روی فرم خوب او باز کرده، رودریگو است، کسی که نه‌تنها مقابل چلسی درخشان ظاهر شد، بلکه در بازی اخیر سپیدپوشان در فینال جام حذفی نیز با دو گلی که به ثمر رساند، جام را به پایتخت برد. در حالی که لالیگا برای رئال از دست رفته، اکنون تمام تمرکز آن‌ها برای کسب پانزدهمین جام اروپایی معطوف است. آن‌ها در پنج بار گذشته‌ای که به این مرحله رسیده‌اند، تنها یکبار موفق به صعود به فینال نشدند و با داشتن مهاجمی مثل بنزما هیچ دلیلی برای نا امیدی نیست.

کمتر تیم‌هایی را می‌توان پیدا کرد که بتوانند صلابت رئال در اروپا را به چالش بکشند، اما سیتی می‌تواند یکی از آن‌ها باشد. ناراحتی پپ در بازی روز شنبه مقابل لیدز از ارلینگ هالند که یک روز نادر در ناکامی در گلزنی را پشت سر گذاشت و گندوغان، نشان‌دهنده این است که چه توقعات زیادی از بازیکنانش دارد. جام قهرمانی لیگ برتر در یک قدمی آن‌ها قرار گرفته، اما مدتی می‌شود که هدف اصلی آبی‌روشن‌ها کسب اولین قهرمانی در اروپاست و خیلی دوست دارند این فصلی باشد که طلسم را می‌شکنند. سیتیزن‌ها در ۱۶ بازی گذشته تنها در مونیخ بازی خود را با پیروزی پشت سر نگذاشته‌اند و گواردیولا اصلا نمی‌خواهد با این فرم عالی، در کنار مورینیو به دومین مربی تبدیل شود که هفت‌بار در نیمه‌نهایی سی‌ال حذف شده است. یکی از شش بار قبلی، سال گذشته مقابل همین رئال اتفاق افتاد؛ جایی که در اتحاد ۴-۳ شکست خوردند و در بازی برگشت در وقت اضافه ۳-۱ مغلوب شدند. البته بازی امشب و هفته آینده نیز شبیه به بازی‌های سال پیش آن‌ها شود، طرفداران بی‌طرف فوتبال، خوشحال خواهند بود.

وضعیت بازیکنان

رئال در این بازی یکی از مدافعان وسط خود یعنی میلیتائو را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. دفاع چپ آن‌ها یعنی فرلاند مندی نیز احتمالاً به خاطر ادامه مصدومیت به این بازی نمی‌رسد، اما مودریچ در فینال جام حذفی به میدان آمد تا نشان دهد مشکل همسترینگ‌اش را پشت سر گذاشته است.

در سیتی، ناتان آکه به دلیل مصدومیتی که مقابل لیدز گریبانگیرش شد تنها غایب گواردیولا خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.