۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
کد خبر: 871167

رئیس پلیس فتای فارس گفت: خانمی میانسال که از طریق رمالی ۱۴۰ میلیون ریال به جیب زده بود شناسایی و دستگیر شد.

پایان کار رمال اینستاگرامی در فارس

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ امیرحسین سلیمانی  در تشریح این خبر بیان کرد: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر کلاهبرداری با ترفند فالگیریو رمالی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، رسیدگی به موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او ادامه داد: در تحقیقات از شاکی مشخص شد مدتی پیش در یک صفحه اینستاگرامی عضو شده که مدیر صفحه خود را فالگیر معرفی می‌کند و شخص فالگیربا دادن وعده‌های پوچ، ‌شاکیه را فریب و از وی مبلغ ۱۴۰ میلیون ریال در چندین مرحله کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس فتا در فارس خاطرنشان کرد: با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی، متهم  شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی به پلیس فتا احضار شد.

او گفت: در بازجویی‌های اولیه، متهم که خانمی میانسال بود پس از مواجهه شدن با دلایل و مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان پلیس فتا به بزه ارتکابی خود اعتراف و بیان داشت با ایجاد صفحه‌ای در اینستاگرام با عنوان فالگیری و رمالی پس از جلب اعتماد شاکیه و سوء استفاده از سادگی وی و دادن امید واهی و وعده‌های دروغین، با دریافت مبالغی اقدام به کلاهبرداری از او کردم.

رئیس پلیس فتا در فارس تاکید کرد: افراد سودجو غالباً مسائل خرافاتی را به شکل‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌دهند؛ تمام این شیادان از سادگی وزودباوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند، لذا از شهروندان و کاربران انتظار داریم به تبلیغات اغواکننده و دروغین که از طریق فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی می‌شود اعتماد نکرده و به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیاردیگران قرار ندهند.

این مقام سایبری از هموطنان خواست که در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک یا مجرمانه آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir  و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان ما در میان بگذارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.