سخنگوی مرکز مبادله ایران گفت: متقاضیان دریافت ارز خدماتی سرفصل‌های مصوب بانک مرکزی، از این پس می‌توانند علاوه بر دریافت اسکناس، به صورت حواله ارزی نیاز خود را در تالار ارز خدماتی مرکز مبادله ایران تامین کنند.

تامین نیاز ارز خدماتی به صورت حواله در مرکز مبادله ارز

به گزارش قدس آنلاین «مسعود توکلی» اظهار داشت: از روز گذشته کارسازی تامین ارز به صورت حواله در تالار ارز خدمات مهیا شد، چالشی که از گذشته با آن مواجه بودیم و نیاز واقعی بود که در مجموعه ارزهای خدماتی داشتیم .

وی با بیان اینکه رئیس کل بانک مرکزی دو ماموریت اساسی در خصوص ارزهای خدماتی به مرکز مبادله ابلاغ کرد، افزود: پوشش حداکثری و تسریع در فرآیند تامین ارز ماموریت‌های مرکز مبادله ارز است.

توکلی بیان‌داشت: در جهت تسهیل نیازهای ارزی در حجم‌های بالا همچون شرکت و تقاضای بخش حقوقی که در تالار ارز خدماتی که یک تا ۱۰ میلیون دلار را به صورت اسکناس تامین می‌کردیم را به بانک مرکزی انتقال دادیم و رئیس کل بانک مرکزی و معاون ارزی وی دستورات ویژه‌ای در این خصوص دادند و روز گذشته در اداره پایش ارز فرآیند آن انجام و مقرر شد تقاضاهایی که شرکت‌های حقوقی مراجعه می کنند همه به صورت حواله تامین شود.

وی گفت: متقاضیان دریافت ارز خدماتی سرفصل‌های مصوب بانک مرکزی، از این پس می‌توانند علاوه بر دریافت اسکناس، به صورت حواله ارزی نیز نیاز خود را در تالار ارز خدماتی مرکز مبادله ایران تامین کنند.

توکلی افزود: در گام نخست، امکان صدور حواله ارزی برای حجم‌های بالا فراهم شده است و در آینده برای تقاضاهای خرد نیز فعال می‌شود که متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.