نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که شاهد سامانه کم فشار بارشی در اقصی نقاط استان سمنان خواهیم بود سامانه‌ای که وزش باد و بارش را به دنبال دارد.

بارش در استان سمنان/ هشدار زرد هواشناسی صادر شد

به گزارش قدس آنلاین، نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که سامانه کم فشار بارشی غرب وارد استان سمنان شده و اغلب نقاط این استان را تحت‌الشعاع قرار داده است به طوری که هواشناسی هشدار زرد را برای اغلب نقاط استان صادر کرد.

طبق اعلام سازمان هواشناسی افزایش ابر و رگبار پراکنده بارش به خصوص در نیمه شمالی استان و همچنین وزش شدید باد در زمره آثار این سامانه کم فشار بارشی است.

در پی ورود سامانه کم‌فشار بارشی به استان سمنان اداره کل هواشناسی هشدار زرد را اعلام و به ویژه از گردشگران و کوهنوردان درخواست شده تا روزهای پایان هفته به ارتفاعات شمال استان سفر نکنند.

بیشینه و کمینه دمای هوای مرکز استان برای امروز ۳۰ و ۲۱ درجه بالای صفر گزارش می‌شود همچنین پیش بینی هواشناسی برای آسمان سمنان، نیمه ابری همراه با وزش شدید باد است.

افزایش ابر و وزش باد و رگبار پراکنده پیش بینی هواشناسی برای ۲۴ ساعت آتی مرکز استان است.
آسمان شاهرود نیز ابری است بیشینه و کمینه دمای هوای این شهرستان ۲۹و ۱۲ درجه بالای صفر اعلام شده و از روز قبل شاهد بارش پراکنده باران هستیم این شرایط همچنین تا پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

سامانه کم فشار بارشی دیگری از روز یکشنبه به شهرستان شاهرود درباره و دمای هوا را به طرز محسوسی کاهش خواهد داد این سامانه همچنین آسمان شهرستان دامغان و میامی را هم تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

هم اکنون آسمان دامغان ابری و شاهد وزش باد شدید هستیم بیشینه و کمینه دمای هوای دامغان برای چهارشنبه ۳۰ و ۱۲ درجه بالای صفر اعلام شده است سامانه بارشی در دام‌ها در روز جمعه استقرار خواهد داشت.

گرمسار نیز شاهد بارش باران و افزایش ابر از پیشینه و کمینه دمای هوای این شهرستان ۳۰ و ۱۶ درجه بالای صفر اعلام شده از فردا از میزان ابرها در شهرستان گرمسار کاسته خواهد شد.

در شهرستان میامی نیز شاهد استقرار سامانه کم فشار بارشی هستیم تا روز جمعه در این شهرستان است قرار خواهند داشت همچنین بیشینه و کمینه دمای هوای شهرستان برای امروز ۳۰ و ۱۳ درجه بالای صفر اعلام شده از روز یکشنبه هفته آینده میانی میزبان یک سامانه کم فشار بارشی دیگر خواهد بود.

در نهایت باید گفت استان سمنان شاهد استقرار سامانه کم فشار بارشی در تمام شهرستان‌ها است سامانه‌ای که سبب شده اداره کل هواشناسی استان سمنان هشدار زرد را اعلام کند نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند که از فردا آرامش به جو استان سمنان باز خواهد گشت و از روز یکشنبه هفته آینده مجدداً سامانه کم فشار بارشی در این استان استقرار پیدا می‌کند این سامانه دمای هوا را تا ۱۰ درجه کاهش خواهد داد

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.