سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: رتبه‌بندی معلمان تا پایان اردیبهشت امسال به اتمام می‌رسد و هنوز ۴۵ هزار نفر از معلمان رتبه دریافت نکرده‌اند و برخی از آنان در این حوزه بلاتکلیف مانده‌اند.

رتبه‌بندی معلمان تا پایان اردیبهشت به اتمام می‌رسد

قدس انلاین: رضامراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش ظهر امروز (چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت) در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت رتبه بندی معلمان گفت: رتبه‌بندی معلمان تا پایان اردیبهشت امسال به اتمام می‌رسد و هنوز ۴۵ هزار نفر از معلمان رتبه دریافت نکرده‌اند و برخی از آنان در این حوزه بلاتکلیف مانده‌اند. همچنین عده‌ای نسبت به رتبه‌بندی اعتراض داشتند که تا ۱۱ اردیبهشت به آنها فرصت داده شد.

وی با بیان اینکه اولویت نخست مربوط به رتبه‌بندی معلمانی است که هنوز رتبه دریافت نکرده‌اند، عنوان کرد: پس از این مرحله، اعتراضات سایر معلمان و همچنین اصلاح آئین‌نامه رتبه‌بندی معلمان در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

صحرایی همچنین درباره تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه ویژه به مربیان پرورشی، اظهار کرد: موضوع فعالیت پرورشی از اولویت‌های اصلی سند تحول بنیادین است. در حال حاضر در این حوزه با کمبود ۵۰ هزار مربی پرورشی مواجه هستیم. در این راستا امسال ۱۱ هزار مربی برای این موضوع استخدام کردیم، البته این میزان هم کافی نیست.

وی همچنین درباره شرایط کمبود معلمان در حوزه آموزش و پرورش عنوان کرد: در حال حاضر آمار دقیقی از این موضوع در دسترس نیست اما تغییراتی در ساماندهی ایجاد می‌کنیم. در این راستا ۲۸ هزار نفر را در آزمون برگزار شده استخدام می‌کنیم و ۲۷ هزار نفر دیگر نیز با برگزاری آزمون مجدد جذب خواهند شد که امید است سال تحصیلی جدید با کمترین مشکلات آغاز شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.