عضو شورای شهر زنجان تعداد پرونده‌های موجود در کمیسیون ماده ۱۰۰ را در این شهر ۴ هزار فقره عنوان کرد و گفت: این تعداد پرونده نیاز به تعیین تکلیف نهایی دارند.

بلاتکلیفی ۴ هزار پرونده در کمیسیون ماده ۱۰۰ زنجان

به گزارش قدس انلاین، انسیه ابوبصیری عضو شورای اسلامی شهر زنجان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اواخر اسفند سال گذشته مجلس قانونی تصویب کرد که شهرداری‌ها برای درآمدزایی می‌توانند پرونده‌های بلاتکلیف در کمیسیون ماده ۱۰۰ از ابتدا تا سال ۱۴۰۰ را جریمه مالی دریافت کنند و به قلع و قمع پرونده‌ها خاتمه دهند.

وی افزود: اجرای این قانون علاوه بر اینکه سبب درآمدزایی برای شهرداری‌ها می‌شود، باعث عمران و آبادانی شهرها نیز خواهد شد چرا که در این قانون محل خرج این درآمد نیز به صراحت اعلام شده و باید این مبالغ در بهبود ناوگان حمل و نقل عمومی در شهرها شود.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه ۴ هزار پرونده در زنجان درگیر با مسائل مربوط به کمیسیون ماده ۱۰۰ بوده و بلاتکلیف است بیان کرد: امروز بیش از ۴ هزار خانواده با این مشکل درگیر بوده و با مشکلات روحی و روانی سرگردان در کریدورهای دادسرا هستند.

وی اضافه کرد: با توجه به زمان محدود اجرای این قانون تا پایان آذرماه سال جاری، نیاز به این است برای حل مشکلات عدیده شهروندان با سرعت و جدیت بیشتری این قانون در شهرداری زنجان روانسازی شود چرا که میلیاردها تومان از این طریق توسط شهرداری زنجان درآمدزایی می‌شود و همین پول صرف عمران و آبادانی شهر زنجان می‌شود.

ابوبصیری متذکر شد:طرفین این چهار هزار پرونده نه می‌توانند پایان کار و نه می‌توانند سند ملک خود را دریافت کنند و وقتی شهرداری از این پرونده‌ها جریمه دریافت کند هم به نفع شهرداری است و هم مشکل ۴ هزار پرونده در دادسراها حل می‌شود.

وی با اشاره به ارائه پیشنهاداتی درباره حل این مشکل به دادستان زنجان افزود: امیدواریم هرچه سریعتر این موضوع حل و فصل شود چرا که نباید برخی موضوعات سبب رنجش شهروندان زنجانی شود. شهرداری زنجان و شخص شهردار باید هرچه سریعتر در راستای اجرای این قانون اقدام کند چرا که زمان به شدت محدود است.

انتقاد از کیفیت پایین آسفالت

ابوبصیری همچنین در ادامه به موضوع طرح نهضت ملی آسفالت اشاره کرد و گفت: آسفالت استفاده شده در سطح شهر باید از کیفیت لازم برخوردار باشد؛ برای مردم این قابل قبول نیست که آسفالت استفاده شده در سال گذشته، به خاطر چند مورد بارندگی از بین برود.

وی با بیان اینکه در حق مردم زنجان در سالیان گذشته جفا شده است، گفت: خدمت باید بدون منت باشد و حق مردم زنجان این است که خدمت صادقانه به آنان ارائه دهیم.

عضو شورای شهر زنجان در پایان از وضعیت ساماندهی نیروها در شهرداری انتقاد کرد و گفت: متأسفانه نیروها به دستی در مناطق مختلف شهرداری تقسیم نشده‌اند و این یک مشکل بزرگ در ساختار شهرداری است.

وی مطرح کرد: آقای شهردار ساماندهی یعنی شناسایی نیروهای کارآمد و توزیع موزون نیروها در مناطق مختلف شهرداری که با عنایت به اقدامات توسعه‌ای و تراکم جمعیتی امری لازم و ضروری است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.