وزرای خارجه ایران و روسیه در مسکو درباره کریدور شمال - جنوب و همکاری‌های مالی و بانکی گفت‌وگو کرده و روند رو به رشد روابط ایران و روسیه را مثبت ارزیابی کردند.

همکاری‌های مالی و بانکی و کریدور شمال - جنوب محور گفت‌وگوی امیرعبداللهیان و لاوروف در مسکو

به گزارش قدس آنلاین، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نخستین نشست چهارجانبه وزرای خارجه ایران، روسیه، سوریه و ترکیه به مسکو سفر کرده، امروز (چهارشنبه) ۲۰ اردیبهشت ماه با سرگئی لاوروف همتای روس خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار راه‌های گسترش هر چه بیشتر مناسبات همه‌جانبه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه به ویژه در عرصه اقتصادی و بازرگانی مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت. دو وزیر امور خارجه روند رو به رشد روابط دو کشور را مثبت ارزیابی کردند.

امیرعبداللهیان در این دیدار تأکید کرد: باید تلاش شود تا روابط رو به پیشرفت دو کشور، در مسیر درست جاری خود با سرعت بیشتری به پیش رود.

وزیر امور خارجه ایران با ابراز خرسندی از همکاری تنگاتنگ دو کشور در حل و فصل سیاسی مسئله سوریه، برگزاری نشست چهارجانبه وزرای امور خارجه ( ایران، روسیه، سوریه و ترکیه) در مسکو در خصوص سوریه را نتیجه مثبت این همکاری ارزیابی و از میزبانی مطلوب روسیه در برگزاری خوب این نشست تشکر و قدردانی کرد.

سرگئی لاوروف هم در این دیدار برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی در آینده نزدیک در تهران را در تعمیق مناسبات دو کشور حائز اهمیت خواند و همچنین ابراز امیدواری کرد بخش‌های تجاری و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در همایش «همکاری‌های اقتصادی فدراسیون روسیه و جهان اسلام» در شهر قازان مرکز جمهور تاتارستان روسیه حضور فعالی داشته باشند.

وزرای امور خارجه  دو کشور کریدور شمال - جنوب و همکاری‌های مالی و بانکی را در توسعه همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی و تعمیق مناسبات دو کشور حائز اهمیت دانسته و بر لزوم ایجاد تسهیلات در فعالیت‌های بخش های خصوصی طرفین و تسهیل در تردد اتباع دو کشور تأکید کردند.

 نخستین نشست چهارجانبه وزرای خارجه چهار کشور با حضور حسین امیرعبداللهیان، سرگئی لاوروف، مولود چاووش اوغلو و فیصل المقداد وزرای خارجه ایران،  روسیه، ترکیه و سوریه امروز در مسکو برگزار و در پایان بیانیه‌ای مشترک از سوی چهار وزیر خارجه صادر شد.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.