رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گزارشی از عملکرد صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت ارائه داد و گفت: طی ۶ سال گذشته معوقات صندوق حتی به ۱.۵ درصد هم نرسیده است.

معوقات صندوق امداد ولایت به ۱.۵ درصد هم نرسیده است

سید مرتضی بختیاری، در سومین دوره همایش ملی قرض نیکو، افزود: در نظام جمهوری اسلامی چرا باید تنها ۲ بانک قرض‌الحسنه داشته باشیم، امیدواریم با تلاش‌های همه جانبه به ویژه در رسانه ملی در نشر فرهنگ قرض الحسنه مؤثر باشیم.

وی ادامه داد: در ۱۵ فروردین سال ۱۳۹۴ اساس نامه کمیته امداد به توشیح رهبری رسید و اجازه تأسیس صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت گرفته شد و از طریق بانک مرکزی مجوزها گرفته شد تا با رویکرد ۱۰۰ درصد قرض الحسنه کار آغاز شود. نکته قابل توجه درباره این صندوق این است که به پرسنل خود وام نمی‌دهد و نخواهد داد و مردم باید بدانند و به ما در سپرده گذاری اعتماد کنند.

رئیس کمیته امداد تاکید کرد: از بدو تأسیس صندوق تا پایان سال ۱۴۰۱ یعنی طی ۶ سال گذشته در مجموع ۲ میلیون وام قرض‌الحسنه به مبلغ ۱۶ همت، پرداخت شده است. در زمینه وام مسکن ۱۶۱ هزار نفر با ۱,۹۰۰ میلیارد تومان از این وام استفاده کردند.

وی افزود: کمیته امداد وظیفه نوکری جامعه تحت پوشش خود به ویژه دهک‌های اول تا سوم درآمدی را دارد. در حوزه اشتغال ۱۹۵ هزار نفر با مجموع مبلغ ۳,۷۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال گرفتند. در مورد فعالیت‌های فرهنگی که بخشی به شهریه دانشجویان باز می‌گردد ۲۶ هزار نفر با ۲۱۰ میلیارد تومان از این تسهیلات استفاده کردند. در بخش کمک‌های حمایتی ما نیز یک میلیون و ۶۱۸ هزار نفر وام قرض الحسنه با ۱۰ هزار و ۱۹۰ میلیارد تومان وام گرفتند.

بختیاری ادامه داد: طی ۶ سال گذشته معوقات ما حتی به ۱.۵ درصد هم نرسیده است. یقین دارم اگر وارد ۱.۵ درصد شویم یا فردی که وام گرفته از دنیا رفته است و یا نتوانسته وام را بپردازد که هر یک یا دو سال یکبار با حضور هیئت امنای صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت اجازه می‌گیریم که از این درصد عبور و یا با کمک یک خیر تسویه حساب کنیم البته باید معوقات ما به یک درصد برسد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.