۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
کد خبر: 871792

تیم فوتبال تراکتور با انگیزه انتقام و رویا کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا در تبریز میزبان نساجی خواهد بود.

تراکتور به دنبال انتقام و رؤیای کسب سهمیه آسیا

به گزارش قدس آنلاین، هفته بیست‌ونهم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر، جمعه ۲۲ اردیبهشت به صورت همزمان از ساعت ۱۸ برگزار خواهد شد.

در یکی از حساس‌ترین رقابت‌های این هفته تیم فوتبال تراکتور تبریز در ورزشگاه یادگار امام با قضاوت یاسر همرنگ میزبان نساجی مازندران خواهد بود. نکته جالب در این دیدار حضور تماشاگران برای اولین بار در دیدار تراکتور و نساجی خواهد بود.

نساجی و تراکتور ۹ بار با یکدیگر دیدار کرده‌اند که چهار مسابقه به میزبانی تبریزی‌ها بوده است. نکته عجیب بازی‌های دو تیم پرطرفدار فوتبال ایران این خواهد بود که تمامی دیدارهای برگزار شده در سال‌های اخیر آن‌ها در تبریز بدون حضور تماشاگران بوده است.

نساجی پس از صعود مجدد به لیگ برتر ۹ بازی با تراکتور انجام داده که ۴ مسابقه به میزبانی تبریز بوده و تیم مازندرانی برای پنجمین بار به این شهر سفر خواهد کرد.

آمار تقابل‌های اخیر ۲ تیم

هفته بیست‌ونهم لیگ بیست و دوم شاهد رویارویی تیم‌های نساجی مازندران و تراکتور خواهیم بود دو تیمی که در دوره‌های لیگ برتر ۹ بار مقابل هم قرار گرفته‌اند و همواره بازی‌های خوبی از خود به نمایش گذاشته‌اند.

در ۹ بازی انجام شده در لیگ برتر در بین این دو تیم، تراکتور سه بار و نساجی ۲ بار برنده شده و چهار بازی نیز مساوی شده است.

۲۱ گل در این بازی‌ها از خط دروازه‌ها عبور کرده که سهم تراکتور ۱۳ و نساجی ۸ گل بوده و بهترین برد تراکتور با نتیجه ۴ بر صفر رقم خورده است.

اما بهترین برد نساجی به بازی رفت ۲ تیم در هفته چهاردهم برمی‌گردد جایی که شاگردان حمید مطهری موفق شدند در ورزشگاه وطنی تراکتور تحت هدایت خمس را با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب کند.

جنگ اسپانیایی‌ها در تبریز

حالا اما هدایت تیم فوتبال نساجی به عهده کارلوس هرناندز اسپانیایی خواهد بود. تقابل هرناندز با خمس نیز در نوع خود جالب توجه خواهد بود و باید تاکتیک‌ها و اندیشه‌های کدام اسپانیایی در تبریز برنده خواهد بود.

تراکتور در این بازی به دنبال انتقام شکست دیدار رفت خواهد بود و همچنین شاگردان خمس با برتری در این دیدار در صورت از دست دادن امتیاز از طرف مس‌رفسنجان جایگاه چهارم خود را تثبیت خواهند کرد و می‌توانند سهمیه لیگ قهرمانان را بدست بیاورند.

هادی محمدی به دلیل محرومیت تنها غایب تراکتوری‌ها در این دیدار خواهد بود و برخلاف شایعات محدرضا اخباری در این دیدار چهار اخطاره نخواهد بود و تی‌تی‌ها را در دیدار برابر نساجی همراهی خواهد کرد.

بازیکنان مشترک ۲ تیم

سیداحمد موسوی و ایوب کلانتری دو بازیکن باتجربه تیم مازنی‌ نیز دوره کوتاهی در تبریز بازی کرده‌اند. هم‌چنین امیرمهدی جانملکی بازیکن جوانی که در تراکتور زیاد به بازی گرفته نشد.

در اردوی تراکتور نیز دو بازیکن قائمشهری حضور دارند که برای تیم شهر خود بازی کرده‌اند. سیدابوالفضل رزاق‌پور مدافع چپ تراکتور به نوعی فوتبال خود را از تیم زادگاهش شروع کرده و در دورانی که این تیم در لیگ برتر حضور نداشت برای قرمزها به میدان می‌رفت. اما پرتوجه‌ترین بازیکن سابق نساجی در این بازی یک قائمشهری دیگر است.

محمد عباس‌زاده گلزن قهاری که سابقه بازی در جمع مازنی‌ها را در دوره‌های مختلف داشته و برای این تیم گل‌های زیادی به ثمر رسانده. اما این بازیکن که تا به اینجا فصل ۱۰ گل برای تراکتور به ثمر رسانده و چند هفته‌ای به نیمکت دوخته شده و به عنوان بازیکن تعویضی به بازی گرفته می‌شود. عباس‌زاده امیدوار خواهد بود در ایام جشن تولدش، خمس در این بازی به او فرصت حضور در ترکیب اصلی را بدهد.

البته عباس‌زاده با این گلزنی معکوس غریبه نیست و قبلا با پیراهن تراکتور به نساجی گل زده است. شاهین ثاقبی نیز دیگر بازیکنی است که سابقه پوشیدن پیراهن رقیب قائمشهری این هفته تی‌تی‌ها را در کارنامه دارد.

ستاره احتمالی تراکتور

رضا اسدی آقای گل فعلی لیگ برتر، در این دیدار شانس این را خواهد داشت تا در حضور هواداران پرشور تبریزی تعداد گل‌های خود را افزایش بدهد. اسدی سه گل از ۱۱ گل خود را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده و پس از گل سه‌امتیازی برابر سپاهان، در سه هفته اخیر دیگر پایش به گلزنی باز نشده است. اسدی امید زیادی داشت در هفته گذشته با توجه به محرومیت شهریار مغانلو تعداد گل‌های خود را در مقابل مس‌کرمان افزایش بدهد اما تلاش این بازیکن تنها یک پاس گل بود و انگیزه‌های بالا این بازیکن در این دیدار قطعا بالاتر از سایر بازیکنان تراکتور خواهد بود.

ستاره احتمالی نساجی

حامد شیری کاپیتان تیم فوتبال نساجی مازندران در این دیدار در قلب خط دفاعی این تیم کار بسیار دشواری را به همراه علیرضا حقیقی برای بسته نگه‌داشتن دروازه نساجی خواهند داشت. شیری تا به اینجا فصل بهترین گلزن مازندرانی‌ها با هفت گل زده نیز بوده است. البته ۶ گل این بازیکن از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده است.

منبع: مشرق نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.