۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 871808

باستان‌شناسان در مصر مومیایی‌هایی را کشف کردند که قدمتشان به سلسله پنجم و ششم پادشاهی قدیم برمی‌گردد و در این میان نام «مسی» تمام توجهات را به خود جلب کرده است.

عکس |مومیایی مسی کشف شد!

به گزارش قدس آنلاین، قدیمی‌ترین و کامل‌ترین مومیایی تاریخ مصر که قدمت آن به ۴۳۰۰ سال قبل می‌رسد، کشف شده است.

سفری به رهبری باستان‌شناسان مصری به همراه شورای عالی آثار باستانی به جسر المدیر (یکی از قدیمی‌ترین سازه‌های سنگی شناخته شده در مصر، واقع در سقاره) منجر به یک سری اکتشافات بی‌سابقه شد که قدمت آنها به سلسله پنجم و ششم پادشاهی قدیم می‌رسد. این کشف جدید ارتباطی هم به اسطوره آرژانتینی قهرمان جام‌جهانی دارد.

اما چرا «مسی»؟ نام او در همان منطقه‌ای دیده شد که باستان‌شناسان مقبره یک کشیش را که حاوی ۹ مجسمه بود پیدا کردند. «زاهی حواس» مصرشناس در اینستاگرامش نوشت: «در همان منطقه‌ای که ۹ مجسمه را پیدا کردیم یک در کاذب وجود داشت. این در متعلق به یک «مسی» خاص است؛ نه به کسی که قهرمان جام‌جهانی شده، به یک مسی دیگر. این مسی حدود ۴۳۰۰ سال پیش زندگی می‌کرد. از اینجا می‌توان نتیجه گرفت که مجسمه‌ها متعلق به کسی است که مسی نامیده می‌شود.»

در این سفر مقبره‌های زیاد و چندین سازه و مصنوعات از جمله قدیمی‌ترین مومیایی، کشف شده است اما از بین تمام آنها کشف مربوط به برنده هفت توپ طلا توجه زیادی را به خود جلب کرده است.

عکس| عجیب اما واقعی؛ پیدا شدن یک مسی دیگر در مصر/ این مسی ۴۳۰۰ سال پیش زندگی می‌کرد!

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.