معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: میانگین صلح و سازش زوجین این استان در انواع طلاق، با اقدامات انجام شده ۱۱ درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

میانگین سازش زوجین در خراسان رضوی ۱۱ درصد از شاخص کشوری بیشتر است

به گزارش قدس خراسان، امیر مرتضوی روز پنجشنبه در نشست مشاوران امور بانوان و خانواده فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی استان خراسان رضوی، اظهار کرد: سال گذشته میانگین سازش در انواع طلاق ثلاث در کشور ۱۴ درصد و در خراسان رضوی ۲۵ درصد بود که این استان در زمینه شاخص سازش طلاق از میانگین کشوری جلوتر است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی ادامه داد: همچنین در موضوع ملاقات طفل، حضانت فرزند و تمکین نیز استان خراسان رضوی در بیش از ۵۰ درصد موارد سازش داشته است که بنا داریم این رقم را به ۶۰ درصد برسانیم.

وی گفت: هم اکنون ۸۷ مرکز مشاوره در استان فعال است که ۳۷ مرکز مشاوره در مرکز استان و ۵۰ مرکز مشاوره در سایر شهرستان های استان دایر است.

مرتضوی افزود: در سایر شهرستان ها که مراکز مشاوره دایر نیست، پرونده های حوزه خانواده با نظارت قاضی مربوطه و با همکاری بهزیستی به سایر مراکز مشاوره در سطح استان خراسان رضوی ارجاع داده می شود.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی عنوان کرد: میزان هزینه برای سه مرحله مشاوره ۶۵۰ هزارتومان است که زوجین در مراکز مشاوره دادگستری خراسان رضوی نصف این مبلغ را پرداخت می کنند.

وی ادامه داد: یکی از اولویت های ما در استانداری و دستگاه قضایی اجرای قانون جوانی جمعیت است که در این راستا کارگروه اندیشه ورزی و شورای مشورتی تشکیل شده است.

مرتضوی افزود: همچنین در این راستا از سال گذشته تفاهمنامه ای با معاونت توسعه و منابع انسانی استانداری برای رصد مستمر شاخص های طلاق، ازدواج و فرزندآوری در حال اجرا است که دستگاه ها موظف به ارایه آمار به صورت مستمر دراین زمینه هستند تا بر اساس آمار ارایه شده اتفاق های مثبت در حوزه خانواده رقم زده شود.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی بیان کرد: در حوزه تقویت و استحکام بنیان خانواده باید از ظرفیت سازمان ها استفاده شود که در این راستا از سال گذشته در حوزه علمیه، دادگستری و نیروی انتظامی هیات های حل اختلاف برای رسیدگی و حل اختلافات زوجین تشکیل شده است، از این طریق از تشکیل پرونده های بسیاری جلوگیری و زمینه سازش فراهم می شود.

وی اظهار کرد: حوزه خانواده حوزه بسیار مهمی است که باید برای ورود به این حوزه اقدامات مبتنی بر یک کار تحقیقی و پژوهشی صرفا خارج از کتابخانه ای و بر اساس رویکرد کاربردی همراه انجام شود و این اقدام نیازمند مشارکت همه سازمان ها است.

نشست مشاوران امور بانوان و خانواده فرمانداری ها و دستگاههای اجرایی استان خراسان رضوی روز پنجشنبه با حضور معاون رییس جمهور در امور بانوان، در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.