معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به توسعه و افزایش ناوگان دریایی کشور در سال ۱۴۰۲ گفت: امسال ۱۲ کشتی به ظرفیت ناوگان حمل و نقل دریایی اضافه شده است.  

۱۲ فروند کشتی به ناوگان حمل و نقل دریای کشور اضافه شد 

به گزارش قدس آنلاین علی اکبر صفایی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مجتمع بندری انزلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کشتی‌های بیشتری در حال ورود به دریای خزر است و امیدواریم بتوانیم با تولید کشتی‌های باری در دریای خزر به اشتغال منطقه کمک کرده و توان و قدرت کشور را در بخش اقتصاد دریا محور (حمل و نقل دریایی، ترانزیت کالا و افزایش و اقتدار ناوگان ملی) در حوزه شمال کشور افزایش دهیم. وی اضافه کرد: در بحث اقتصاد دریا نیز در مجموعه وزارت راه شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون حدود ۱۸۰ هزار میلیارد ریال پروژه در حوزه حمل و نقل دریایی و شکوفایی اقتصاد دریا محور به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: بخش دولتی سازمان بنادر و دریانوردی به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی و دولت، ۴۴ هزار میلیارد تومان پروژه اجرایی تعریف کرده که در دست اقدام است ضمن آنکه ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی نیز در پروژه های روبنایی حوزه دریا انجام خواهد شد.

صفایی اضافه کرد: در حوزه روابط بین الملل دولت توانسته‌است در ارتباط با همسایگان مذاکرات متعددی انجام داده کرده و ‌پیوند بسیار مطلوبی بین کشورهای همسایه شمالی و جنوبی برقرار کند که در این راستا امسال شاهد سرمایه گذاری شرکت‌ها و بخش‌های دولتی خارجی در بحث اقتصاد دریا و ترانزیت شمال به جنوب خواهیم بود.

وی بیان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی کشور ۱۱ هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه ترانزیت کالا از شمال به جنوب و بالعکس در بنادر شمالی بویژه انزلی و کاسپین در دست اجرا دارد.

وی با اشاره به اعتبار در نظرگرفته شده برای لایروبی تالاب انزلی گفت: مناقصه برگزار شده و طی چند روز آینده لایروبی با نظارت محیط زیست در تالاب انجام خواهد شد تا کمکی به مردم منطقه باشد. صفایی تصریح کرد: در مبحث گردشگری نیز اتفاقات خوبی در دست انجام است و تلاش می کنیم تا هفته دولت بندر چمخاله را به بهره برداری برسانیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.