رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران دزفول گفت: پیکرهای شهید سید منصور قاطمه‌باف و شهید احمد کایدخورده از شهدای دوران دفاع مقدس در دزفول تشییع می‌شود.

پیکر۲ شهید در دزفول تشییع می‌شود / پایان فراق ۴۱ ساله جوانان وطن

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسین جولا  اظهار کرد: پیکر پاک و مطهر شهید سید منصور قاطمه‌باف و شهید احمد کایدخورده از شهدای جاویدالاثر دوران هشت سال دفاع مقدس شهرستان دزفول پس از ۴۱ سال شناسایی شد و به خاک وطن بازگشت.

وی در ادامه بیان کرد: آئین تشییع پیکر پاک و مطهر شهید سید منصور قاطمه‌باف و شهید احمد کایدخورده از ساعت ۸:۳۰ صبح روز سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱ همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفرصادق (ع) با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده‌های شهدا و ایثارگران در زادگاهشان شهر دزفول برگزار می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران دزفول عنوان کرد: پیکر پاک و مطهر شهید سید منصور قاطمه‌باف و شهید احمد کایدخورده از حسینیه ثارالله دزفول در کنار باغ موزه دفاع مقدس آغاز می‌شود و تا گلزار شهدای شهیدآباد این شهر ادامه دارد.

وی بیان کرد: پس از برگزاری آئین تشییع، پیکر پاک و مطهر شهید سید منصور قاطمه‌باف و شهید احمد کایدخورده در کنار دیگر شهیدان شهر دزفول در گلزار شهدای شهیدآباد آرام می‌گیرند.

جولا یادآور شد: برای شهید سید منصور قاطمه‌باف و شهید احمد کایدخورده یادبودهایی در نزدیکی هم در گلزار شهدای شهیدآباد دزفول بنا شده بود که پیکر پاکشان نیز در همان یادبودها آرام خواهد گرفت.

وی ادامه داد: مراسم وداع با پیکر پاک شهیدان نیز ساعت ۲۱ دوشنبه شب در حسینیه ثارالله برگزار خواهد شد.

 شهید سید منصور قاطمه‌باف در تاریخ دهم دی‌ماه سال ۱۳۴۱ در شهر دزفول دیده به جهان گشود و در دوران هشت سال دفاع مقدس همراه با دیگر رزمندگان راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد.

پس از حضور در جبهه این رزمنده دلیر در تاریخ ۲۱ بهمن‌ماه سال ۱۳۶۱ در جبهه جنگل عَمقر، تنگه زلیجان در شمال غربی نوار مرزی استان خوزستان به فیض شهادت نائل آمد که پیکرش در خاک جبهه ماند و جاویدالاثر شد.

شهید سید منصور قاطمه‌باف در سن ۲۰ سالگی در عملیات والفجر مقدماتی شهد شیرین شهادت را نوشید و پیکر پاکش پس از ۴۱ سال تفحص و شناسایی شد. نوجوان شهید احمد کایدخورده در روز ۱۵ مردادماه سال ۱۳۴۴ در دزفول چشم به جهان گشود و در سن نوجوانی همراه با دوستان و همرزمانش به جبهه رفت.

وی در تاریخ ۲۱ بهمن‌ماه سال ۱۳۶۱ در جبهه پاسگاه صَفریه واقع در نوار مرزی استان خوزستان خلعت شهادت را به تن کرد ولی خبری از پیکر پاکش نیامد و جزو شهدای جاویدالاثر محسوب می‌شد.
شهید احمد کایدخورده در سن ۱۷ سالگی در عملیات والفجر مقدماتی به فیض شهادت نائل آمد و بنای یادبودی برای بزرگداشت این شهید والامقام در گلزار شهدای شهیدآباد دزفول بنا شده است که ۳۹ سال همدم مادر چشم انتظارش بود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.