مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که اوکراین به مهمات بیشتری برای مقابله با روسیه نیاز دارد.

بورل: اتحادیه اروپا ارسال سلاح به اوکراین را تسریع کند

به گزارش قدس آنلاین؛ به نقل از رویترز، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار تسریع در روند جنگ‌افروزی غرب در اوکراین از طریق ارسال سلاح و مهمات به این کشور شد.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه اعلام کرد که اتحادیه اروپا باید به تامین مهمات به اوکراین سرعت بخشد. زیرا به گفته بورل نظامیان این کشور تنها در منطقه باخموت هر روز به ۱۰۰۰ گلوله توپ نیاز دارند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که «دمیترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین در نشستی در استکهلم به همتایان اتحادیه اروپا اعلام کرد که ارتش این کشور برای دفاع از خود در برابر روسیه به حمایت بیشتری نیاز دارد.

بورل در جمع خبرنگاران گفت: در اطراف شهر باخموت در شرق میدان نبرد، اوکراین روزانه به حدود ۱۰۰۰ گلوله توپ در روز نیاز دارد.

این مقام اروپایی در خصوص اینکه اتحادیه اروپا چگونه می تواند ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین را سرعت بخشد، گفت که کشورهای اتحادیه اروپا باید ذخایر خود را بررسی کنند و چالش‌های لجستیکی خود را رفع کنند.

در ماه مارس، نمایندگان اتحادیه اروپا طرحی به ارزش ۲ میلیارد یورو (۲.۲۰ میلیارد دلار) را به تصویب رساندند که به تامین ۱ میلیون گلوله مهمات توپخانه و موشک در مدت ۱۲ ماه برای اوکراین مربوط می‌شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.