معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از انجام ۲۷۰ مورد عمل کاشت حلزون در کودکان مبتلا به ناشنوایی در این دانشگاه طی یک سال گذشته خبر داد.

انجام ۲۷۰ کاشت حلزون در کودکان مبتلا به ناشنوایی در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، شاپور بدیعی با بیان اینکه ارزش این تعداد کاشت حلزون حدود ۱۴۰ میلیارد تومان بوده است که برای کودکان زیر ۴ سال کاملا رایگان انجام شده است اظهار کرد: در حال حاضر با تلاش شبانه‌روزی اعضای هیئت علمی و پزشکان متخصص گروه  گوش و حلق و بینی و مرکز کاشت حلزون این دانشگاه ، این استان در زمینه کاشت حلزون پیشرو بوده و جزو سه دانشگاه برتر کشور قرار دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه انجام عمل های کاشت حلزون شنوایی نسبت به گذشته رشد ۱۰ برابری داشته است خاطر نشان کرد: با انجام این عمل ها صف انتظار ۴۰۰ نفری سال پیش تبدیل به حداقل ممکن شده است و اکنون کمتر از ۳۰ نفر در صف انتظار هستند که به زودی تحت عمل جراحی قرار خواهند گرفت.

وی تاکید کرد: پیاده‌سازی دستورالعمل کشوری وزارت بهداشت مبنی بر تسهیل وتسریع در کاشت حلزون شنوایی کودکان از جمله برنامه‌های معاونت درمان این دانشگاه است که بیماران به صورت رایگان در بخش دولتی از آن بهره مند می شوند.

بدیعی تاکیدکرد: کاشت حلزون از جمله اعمال جراحی است که باید در سنین پایین انجام شود تا کودک بتواند از زندگی عادی بهره‌مند شود و با محیط پیرامون ارتباط برقرار کند، لذا در راستای حمایت از بیمارانی که مشکل کم شنوایی شدید دارند عمل کاشت حلزون در حال انجام است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.