مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت اظهار داشت: امسال نیز به احتمال زیاد میزبان آقای الکساندر نواک معاون نخست‌وزیر روسیه هستیم که به دلیل اهمیت این نمایشگاه حضور پیدا می‌کند.

حضور ۱۷۰۰ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه نفت/ احتمال حضور وزیر انرژی روسیه در نمایشگاه

به گزارش قدس آنلاین، نشست خبری بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در وزارت نفت با حضور مدیرعامل روابط عمومی وزارت، علی فروزنده برگزار شد.

فروزنده در این نشست عنوان کرد: نفت و گاز و صنعت نفت، بزرگترین دارایی مردم ایران هستند و بیشترین درآمد ایران از این منابع به دست می‌آید. حتی اکثر درآمد غیرنفتی ایران هم شامل محصولاتی است که از نفت به دست می‌آیند.

وی افزود: همچنین صنعت نفت ایران با در اختیار گذاشتن انرژی با قیمت ارزان به سایر صنایع، نقش پیشرانه را در صنایع برای افزایش رقابت‌پذیری بازی می‌کند.

فروزنده گفت:صنعت نفت بزرگترین سفارش‌دهنده و کارفرما برای تجهیزات و خدمات فنی و مهندسی است. اگر به آمارهای سفارش‌گذاری تجهیزات نفت مراجعه کنید، می‌بینید که یک اکوسیستم بزرگ پیرامون این صنعت شکل گرفته است.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت گفت: در گذشته شرکتی به نام شرکت کالای نفت لندن، تامین‌کننده تجهیزات موردنیاز ایران بود و اگر به یک تجهیز ساده نیاز می‌شد، این شرکت کالا را از خارج تامین می‌کرد.

وی تاکید کرد: اما الان شرایط متفاوت است و یک اکوسیستم بزرگ از شرکت‌های دانش‌بنیان و سازندگان تجهیزات کوچک، بزرگ و پیچیده شکل گرفته است.

فروزنده افزود: اغلب کشورهای در حال توسعه دارای منابع نفت فاقد چنین اکوسیستمی هستند و شاید ایران تنها کشوری باشد که چنین توانمندی را کسب کرده است و نماد این اکوسیستم هم نمایشگاه بین‌المللی نفت است که بزرگترین نمایشگاه خاورمیانه در حوزه نفت محسوب می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت اظهار داشت: در نمایشگاه بین‌المللی نفت هر ساله شخصیت‌های برجسته نفتی دنیا حضور پیدا کرده‌اند و امسال نیز به احتمال زیاد میزبان آقای الکساندر نواک معاون نخست‌وزیر روسیه هستیم که به دلیل اهمیت این نمایشگاه حضور پیدا می‌کند.

وی عنوان کرد: شعار نمایشگاه امسال، «صنعت نفت، تولید فناورانه و مصرف بهینه» است. یکی از چالش‌های کشور موضوع مصرف غیربهینه است و در این نمایشگاه بر موضوع بهینه‌سازی مصرف انرژی تاکید می‌شود.

فروزنده توضیح داد: هم‌اکنون صنعت نفت ایران در آستانه بین‌المللی شدن است، یعنی هم‌اکنون ایران صادرات تجهیزات نفتی خود به کشورهای مختلف را آغاز کرده است که نمونه آن را می‌توان در نوسازی پالایشگاه‌های فراسرزمینی و صادرات کاتالیست به روسیه مشاهده کرد.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت گفت: در نمایشگاه نفت امسال که از ۲۷ تا ۳۱ اردیبهشت آغاز می‌شود، بیش از ۱۵۰۰ شرکت ایرانی و بیش از ۲۰۰ شرکت خارجی از ۱۳ کشور روسیه، چین، بلاروس، آلمان، اتریش، ایتالیا، اسپانیا، هلند، امارات، ترکیه و غیره حضور دارند.

وی تاکید کرد: نسبت به سال گذشته تعداد شرکت‌های ایرانی ۳۵ درصد و تعداد شرکت‌های خارجی ۱۰۰ درصد بیشتر شده است. بیش از ۱۰۸ شرکت خارجی به طور مستقیم و ۱۰۰ شرکت خارجی دیگر نیز از طریق نمایندگی در نمایشگاه نفت حضور دارند.

فروزنده گفت: ما همچنین قصد داریم که ارتباط بهش خصوصی ایران و روسیه را تقویت کنیم. در این راستا یک روز قبل از آغاز نمایشگاه نفت، یک نمایشگاه B2B با حضور بیش از ۱۰۰ شرکت روسی و ۲۰۰ شرکت ایرانی برگزار می‌شود که در این نمایشگاه مذاکرات دوجانبه و قراردادهایی امضا خواهد شد.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت افزود: در نمایشگاه نفت سه پنل مشترک بین ایران و روسیه برگزار خواهد شد و یکی از سالن‌های نمایشگاه در اختیار شرکت‌های چینی و روسیه به صورت اختصاصی قرار خواهد گرفت زیرا این دو کشور استقبال بی نظیری از این رویداد کرده‌اند.

وی ادامه داد: رویکرد نمایشگاه نفت امسال همانند سال گذشته، تقاضامحوری است بدین صورت که وزارت نفت نیازهای فناورانه خود را به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ارائه خواهد داد و کمک میکند که آنها بازار تضمین شده‌ای را در داخل کشور به دست آورند.

فروزنده گفت: در این نمایشگاه بیش از ۱۰۰ رویداد، تفاهم‌نامه و قرارداد خواهیم داشت و از چندین تجهیز ساخت داخل رونمایی خواهد شد. همچنین تفاهم‌نامه بزرگی برای ساخت یک پالایشگاه نیز منعقد خواهد شد.

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

منبع: خبرگزاری برنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.