رییس مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه دهه کرامت ظرفیتی بی نظیر و فرصتی طلایی برای معرفی و تبیین معارف اهل بیت(ع) در عرصه بین‌المللی است، گفت: اگر ادبیات و شیوه بیان ما بین‌المللی باشد و با مخاطبان با زبان روز صحبت کنیم، فاتح میدان خ

رییس مجمع جهانی اهل بیت (ع): دهه کرامت فرصت طلایی معرفی و تبیین معارف اهل بیت(ع) در عرصه بین‌الملل است

آیت الله رمضانی در اولین جلسه کارگروه بین الملل ستاد بزرگداشت دهه کرامت با بیان اینکه جشن های دهه کرامت در قالب های متنوع برگزار می شود، گفت: امیدواریم امسال در حوزه بین الملل برنامه های این دهه با تنوع و گستردگی همراه شود.

وی با اشاره به جایگاه حضرت فاطمه معصومه (س) بیان کرد: به تعبیر مرحوم آیت الله فاطمی نیا (ره) ما کریمه اهل بیت(ع) را کم شناخته ایم و خوب معرفی نکرده ایم. در ایام دهه کرامت ما با یک ظرفیت بی نظیر و فرصت طلایی مواجه هستیم، به برکت نظام جمهوری اسلامی نیز شرایطی فراهم شد که دنیا می تواند با معارف اهل بیت (ع) آشنا شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) بر لزوم معرفی جایگاه اهل بیت (ع) به نخبگان دنیا و غیر مسلمانان تاکید کرد و افزود: ضرورت دارد که از نگاه ها و ظرفیت های دستگاه های عضو شورای دهه کرامت برای بزرگداشت این دهه بهره ببریم و بخش بین الملل شورای هماهنگی دهه کرامت نیز با تهیه گزارشی جامع از فعالیت های این بخش و نیز برنامه های دستگاه ها و نهادها گزارشی از برنامه های صورت گرفته تهیه نمایند.

آیت الله رمضانی بر لزوم فعال کردن ظرفیت رسانه ها و فعالیت های بین المللی تاکید کرد و گفت: ضرورت دارد که نمایندگی های سازمان فرهنگ و ارتباطات با همکاری دیگر کشورها در ایام دهه کرامت فعال شوند.

وی با اشاره به فعالیت چهار هزار مبلغ در خارج از کشور، اظهار کرد: مجمع جهانی اهل بیت(ع) نیز با ۱۳۰ کشور دنیا ارتباط دارد که این ظرفیتی است برای با شکوه تر برگزار شدن جشن های دهه کرامت.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) بر لزوم معرفی و شناساندن دستگاه های فعال و برتر در دهه کرامت تاکید کرد و گفت:

منبع: شبستان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.