کارشناس پیش‌بین سازمان هواشناسی خراسان رضوی گفت: از فردا روند کاهش دما در سطح استان خراسان رضوی آغاز می‌شود و تا روز چهارشنبه ادامه خواهد یافت.

روند کاهش دما از فردا در خراسان رضوی آغاز می‌شود

به گزارش قدس خراسان، آذر رضایی پور اظهار کرد: در ساعات بعد از ظهر روز سه شنبه نیز بیشترین میزان دمای روزانه بین ۱۲ تا ۱۵ درجه سانتیگراد و در صبح روز چهارشنبه و در خنک ترین ساعات دمای هوا بین پنج تا هشت درجه سانتیگراد کاهش پیدا می‌کند.

کارشناس پیش‌بین سازمان هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: از امروز به تدریج استان تحت تاثیر سامانه ناپایدار جوی قرار می‌گیرد و این پدیده تا اواخر هفته جاری به طور متناوب ادامه دارد به طوری که بارشهای رگباری همراه با رعد و برق، بارش تگرگ، ایجاد رواناب و آبگرفتگی دور از انتظار نیست.

وی گفت:با فعالیت این سامانه بر شدت و سرعت وزش باد در سطح استان افزوده می‌شود که در نواحی بادخیز این پدیده به صورت گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و میدان دید همراه با احتمال ایجاد خسارت در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری پیش‌بینی می‌شود.

رضایی پور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستانهای قوچان با ۱۳ درجه سلسیوس بالای صفر و سرخس با ۳۷ درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان بودند.

کارشناس پیش‌بین سازمان هواشناسی خراسان رضوی اظهار کرد: دمای هوای شهر مشهد در همین مدت بین ۱۷ و ۳۱ درجه بالای صفر در نوسان بود.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین سرعت وزش باد با ۶۸ کیلومتر در ساعت از سبزوار گزارش شد.

رضایی پور افزود: در گرم‌ترین ساعات امروز نیز دمای هوای مشهد با سه درجه افزایش نسبت به روز گذشته به ۳۴ درجه و در خنک ترین ساعات امشب با دو درجه افزایش به ۱۹ درجه بالای صفر می رسد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.